Problemy po uruchomieniu strony
W 2017 roku firma zdecydowała się na zlecenie wykonania nowej strony, która została uruchomiona w sierpniu tego samego roku. Stara wersja strony nie była przystosowana do urządzeń mobilnych, wymagała też odświeżenia wizualnego. Deweloper wynajęty do zadania zaproponował stronę w formie one-pagera. Po jej uruchomieniu mocno spadł ruch i liczba zapytań, które generowała strona.
Współpracę rozpoczęliśmy w październiku 2017 roku. Celem było oczywiście przywrócenie dawnego ruchu i praca nad zwiększeniem liczby zapytań.
Działania
Diagnoza problemu była tu prosta, jako że z podobnymi sytuacjami spotykamy się w naszej pracy dość często. Wcześniej strona miała dość mocno rozbudowaną strukturę, gdzie każdy produkt z oferty miał swoją podstronę. Po wprowadzeniu nowej strony w postaci one-pagera podstrony produktów zostały usunięte, stąd spadki w ruchu i liczbie zapytań.
Plan naprawy
W pierwszej kolejności trzeba było przywrócić ruch. Tu zarekomendowaliśmy kampanie Adwords, gdyż pozwalały szybko sprowadzić lokalny ruch osób zainteresowanych produktami.
Następnie trzeba było zmienić strukturę serwisu i przywrócić podstrony produktów, tak by ktoś szukający np. złożenia ‚styropian Toruń‚ mógł trafić na dedykowaną podstronę w ramach betor.pl.
Po audycie uznaliśmy, że nie ma sensu przywracać starych podstron (z poprzedniej wersji strony). Miały mało treści i wymagały wielu poprawek. Łatwiej było zrobić wszystko od podstaw.
Rozpisaliśmy całą ofertę i wspólnie z Klientem oraz naszym copywriterem zaczęliśmy tworzyć kolejne strony (fragment listy produktów widać z prawej strony).
Przykład landinga pojedynczego produktu:
Równocześnie skupiliśmy się na pozycjonowaniu nowych produktów oraz wzmacnianiu domeny.
Efekty
Ze względu na rozbudowaną ofertę prace przy dodawaniu nowych produktów nadal trwają. Jednak nasze działania – linkowanie, dodawanie kolejnych produktów powoduje że widoczność znowu zaczęła rosnąć i jest mniej więcej na poziomie sprzed czasu uruchomienia nowej strony.
Niżej widoczność dla top 10:
Oraz widoczność dla top 50:
Nad stroną pracujemy około 8 miesięcy. Ktoś może zauważyć, że można było szybciej przywrócić dawną widoczność. Rozważaliśmy taką opcję w postaci przywrócenia dawnych podstron, jednak mieliśmy kampanię Adwords, która dobrze się spisywała i mogliśmy spokojnie pracować nad nowymi odsłonami podstron.
W planach mamy dodawanie kolejnych produktów oraz dalsze linkowanie. Widzimy tu potencjał na zbudowanie dużo lepszej widoczności niż wcześniej, choć już teraz jesteśmy zadowoleni z efektów. Wiele produktów jest w pierwszej dziesiątce czy piątce wyników, a także co ważne przekłada się to na sprzedaż. Jeszcze około rok intensywnej pracy nad treściami oraz dalszym linkowaniu powinien dać docelowe efekty w postaci wysokiej widoczności i większemu ruchowi.
Podsumowanie
Przypadek składów Betor pokazuje, że warto większe zmiany na stronie konsultować ze specjalistą SEO. Strony typu one-pager nie są złe same w sobie, nadają się jednak do konkretnych biznesów i zastosowań. W tym przypadku potrzebna była normalna strona z rozbudowaną ofertą tak by ściągać ruch i zapytania osób na podstrony konkretnych produktów.