Cel
Współpracę rozpoczęliśmy z początkiem 2017 roku. Wspólnie z klientem ustaliliśmy najważniejsze cele:
- zwiększenie ruchu z długiego ogona
- poprawa pozycji dla najważniejszych fraz jak zarządzanie flotą samochodową
- promocja targów, szkoleń
Branża jest bardzo konkurencyjna – portale motoryzacyjne, autogiełdy i inne, dlatego nie było sensu nastawiać się na walkę o główne frazy jak marka model. Stąd decyzja o skupieniu się na długim ogonie.
Dodatkowo ustaliliśmy kilka ważnych fraz, na które warto być wysoko, bo to pomogłoby działowi handlowemu w sprzedaży reklam.
Działania
Prowadziliśmy działania w różnych obszarach, ale najważniejsze z nich to te przedstawione niżej.
Linkowanie wewnętrzne, struktura
Od początku współpracy nacisk położyliśmy na optymalizację. W serwisie było dużo treści, ale poprawy wymagało linkowanie wewnętrzne oraz optymalizacja samych treści.
Zarekomendowaliśmy też zmiany w strukturze. Przykładowo podstrony targów czy szkoleń były na subdomenach i zaleciliśmy ich przeniesienie do katalogu (czyli tak by były w głównej domenie). To nie tylko zmiana wynikająca z dobrych praktyk, bo szczególnie subdomena targów zyskiwała wiele naturalnych linków i takie przeniesienie było z korzyścią dla całej domeny.
Współpraca z blogerami
Ze względu na tematykę pojawiła się szansa na zdobycie tematycznych linków z blogów motoryzacyjnych. Przygotowaliśmy listę i skontaktowaliśmy się z właścicielami blogów, by uzyskać informacje o warunkach ew. współpracy. Celem było nie tylko pozyskanie linka, ale też wypracowanie szerszej współpracy (wykorzystanie profili social media, newsletterów itp.).
Współpraca z redakcją
Ważnym elementem prac przy serwisie była udana współpraca pomiędzy naszym zespołem a redakcją Menadżera Floty. Dużo czasu poświęciliśmy na edukację i szkolenia w siedzibie firmy. Dzięki temu dodawane treści były lepiej zoptymalizowane pod kątem najważniejszych fraz, linkowania wewnętrznego. Dodatkowo pomagaliśmy też przy researchu tematów wartych opisania oraz bieżącym konsultingu.
Linkowanie
Domena miała już niezłą moc, dlatego nacisk kładziony był bardziej na optymalizację, jednak nie zapomnieliśmy o linkach. Przy linkowaniu staraliśmy się zadbać o pozyskiwanie linków tematycznych czy to z blogów motoryzacyjnych czy innych źródeł. Dzięki naszym podpowiedziom udało się też pozyskać wiele wartościowych linków od partnerów biznesowych Klienta.
Efekty
Dzięki działaniom optymalizacyjnym oraz dalszym wzmacnianiu domeny udało się zauważalnie zwiększyć widoczność serwisu. Poniżej liczba fraz w top 3 i top 10:
Liczba fraz w top 50:
Miało to przełożenie na ruch, który w niecały rok wzrósł o ponad 200%:
Jak i udało się wypozycjonować najważniejsze frazy do top 10.
Podsumowanie
Prace przy Menadżerze Floty nie skupiały się na samym linkowaniu. To dobry przykład na to, że skuteczne pozycjonowanie wymaga zadbania o inne obszary – optymalizację, treści. Dodatkowo przy większych portalach jest potrzebna współpraca dwóch stron (w tym przypadku nasza współpraca z redakcją), aby uzyskać jak najlepsze efekty.