Pozycjonowanie lokalne zakładu kamieniarskiego – zdobywanie klientów przez Google Moja Firma

Jak wykorzystać profile Google Moja Firma do dominacji na lokalnym rynku? Przedstawiamy pozycjonowanie lokalne zakładu kamieniarskiego cerston.pl.

Założenia i cele

Cerston to zakład kamieniarski działający lokalnie. Celem było zwiększenie liczby zapytań za pośrednictwem ruchu organicznego (strona www oraz Google Moja Firma). Klienta interesował głównie obszar Oleśnicy oraz okolic.

Prace podzieliliśmy na dwa obszary:

  • działania SEO nad stroną internetową cerston.pl
  • optymalizacja i pozycjonowanie profili Google Moja Firma

Działania SEO – strona internetowa firmy

W pierwszym etapie zoptymalizowaliśmy stronę, kładąc nacisk na strukturę (rozbudowę oferty).

Stworzyliśmy podstrony ofertowe oraz podstrony dla materiałów. Dzięki takiej strukturze możemy ściągać ruch osób szukających po nazwie usługi, jak i po materiałach, które wykorzystywane są w zakładanie.

Wdrożona struktura z podziałem na materiały:

pozycjonowanie kamieniarza: podział na materiału

Oraz podział na podstrony ofertowe:

pozycjonowanie zakładu - podział oferty

Działania SEO – profile Google Moja Firma

Klient posiada cztery fizyczne lokalizacje na terenie Oleśnicy.

Po analizie oferty oraz dostępnych miejsc narodził się pomysł, aby dla każdej lokalizacji założyć osobny profil Google Moja Firma (mapkę). Takie działanie nie jest czymś nietypowym. Jeśli firma ma oddział główny oraz oddziały lokalne to można dla każdego z nich założyć osobny profil.

Tu jednak postanowiliśmy wykorzystać to na korzyść Klienta. Każdy profil Google Moja Firma zoptymalizowaliśmy pod różne zapytania.

Nazwy każdego z czterech profili:

optymalziacja 4 różnych profili Google Moja Firma

Słowa kluczowe pojawiające się w nazwie profilu mocno wpływają na szanse osiągnięcia lepszych wyników w wyszukiwarce. Stąd decyzja, by każdy profil zoptymalizować pod konkretną grupę najważniejszych fraz związanych z ofertą.

Efekty

Rozbudowana struktura strony uzupełniona o treści zaczęła pojawiać się na coraz więcej zapytań w wynikach wyszukiwania. Przełożyło się to na liczbę fraz w top 10 i top 50.

Widoczność strony w top 50:

widoczność w top 50

Oraz w top 10:

widoczność w top 10

Przykład skuteczności jednego profilu Google Moja Firma:

przykład skuteczności jednego z profili

I kilka przykładów wyników na lokalne zapytania.

Na niektóre zapytania jest pełna dominacja, gdzie wszystkie trzy wyniki lokalne to profile zakładu kamieniarskiego naszego Klienta:

3 profile google moja firma w wynikach

Często pojawiają się dwa profile na trzy miejsca w wynikach:

przykład wyników lokalnych

Nie zapominajmy też o samej stronie internetowej. Pojawia się na kluczowe frazy w top 10. To uzupełnione o pokazaną wyżej obecność profili powoduje, że na jednej stronie wyników szukający natrafi na informacje o zakładzie kamieniarskim Klienta w kilku miejscach:

przykłąd wyników lokalnych

Najwięcej zapytań generują profile Google Moja Firma. To nie dziwi, bo trójpak mapek w wynikach głównych jest umieszczony wysoko.

Dlatego mocno skupiliśmy się na działaniach związanych z profilami firmowymi na mapach Google. To najważniejszy element wdrożonej strategii.

Podsumowując

W tym przypadku najważniejsza była odpowiednia strategia.

Inne działania: treści dodane na stronę czy profile, podstawowy link building też pomogły w osiągnięciu efektów.

Jednak to właśnie przemyślana struktura strony firmowej zakładu kamieniarskiego oraz wykorzystanie wszystkich lokalizacji do stworzenia osobnych profili Google Moja Firma dały efekt dominacji.

Na niektóre wyniki pojawia się kilka profili Google Moja Firma oraz strona firmowa zakładu w top 10.

Co najważniejsze, wypracowana widoczność znacząco przełożyła się na liczbę kontaktów telefonicznych oraz mailowych potencjalnych klientów zainteresowanych usługą.

To case study to książkowy przykład pokazujący jaki jest potencjał w rozwoju firmy z pomocą SEO i Google Moja Firma.

Sprawdź też:

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt