Podnieś pozycję w Google, dzięki blogowi w branży transportowej

Publikowanie wartościowych treści nasyconych słowami kluczowymi, które dotyczą naszego obszaru działania to doskonały sposób na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Ilość fraz (tzw. Keyword Density) nie powinna jednocześnie przekraczać 20% całości tekstu. W ich doborze pomagają narzędzia internetowe, takie jak Google-Keyword-Planner, Ubersuggest czy Keywordtool.io. Z kolei korzystając ze wtyczek w panelu zarządzania stroną, otrzymamy automatycznie informację o tym, czy liczba słów kluczowych jest odpowiednia.

Angażujący blog dla firmy transportowej to świetna metoda na budowanie pozycji wyszukiwarce, która doskonale wpisuje się w strategię SEO. Jeżeli nasza działalność odbywa się na ograniczonym obszarze powiatu czy województwa albo pojedynczego miasta, to zdecydowanie powinniśmy zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym. Jego celem jest znalezienie się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe takie jak „usługi transportowe lublin”, „transfery lotniskowe gdańsk” czy „przeprowadzki wałbrzych”.

W przypadku SEO-lokalnego bardzo istotną kwestią jest optymalizacja wizytówki w serwisie Google Moja Firma. Stanowi ona jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie strony www naszego przedsiębiorstwa. Jeżeli nasze artykuły blogowe zdobywają szerokie grono odbiorców, możemy rozszerzyć działania content marketingowe i stworzyć na ich podstawie ebook.

Elektroniczna książka byłaby przekazywana osobom, które zapisałyby się na nasz newsletter, o czym informować może wyskakujące okienko (pop-up).

Pomysły na artykuły, czyli copywriting dla firmy transportowej

Wielu przedsiębiorców może zastanawiać się, skąd brać pomysły na artykuły, które mamy publikować na blogu. Czy skuteczny i wartościowy copywriting dla firmy transportowej jest możliwy? Okazuje się, że tak, a my podsuwamy kilka wskazówek, dzięki którym opracujesz plan publikacji treści blogowych. O czym warto pisać?

  • Porady na temat bezpiecznego pakowania towarów przeznaczonych do przewozu.
  • Informacje na temat ważnych zmian prawnych w transporcie krajowym i międzynarodowym wraz z komentarzem.
  • Poradniki dotyczące przygotowania do wyjazdu zagranicę.
  • Kompleksowe opisy realizowanych usług wraz ze zdjęciami.
  • Jak przebiega proces szkolenia oraz rekrutacji kandydatów na kierowców.
  • Rady dla osób planujących przeprowadzkę.

Doskonałym pomysłem jest również zbieranie pytań, jakie otrzymujemy od naszych klientów. W ten sposób możemy stworzyć kategorię wpisu FAQ, czyli najczęstsze problemy osób korzystających naszych usług. W ten sposób zarówno dostarczymy wartościowych treści internautom, jak i poprawimy nasze pozycjonowanie w Google.

Prowadzenie bloga firmowego to również dobry sposób na budowanie wizerunku profesjonalnej marki w branży transportowej. Interesującym rozwiązaniem, które z pewnością urozmaici strategię contentową, będzie publikowanie wpisów przedstawiających przebieg realizacji zleceń w najciekawszych miejscach. Mogą to być zarówno długie trasy do najodleglejszych zakątków kontynentu, jak i przewozy towarów wielkogabarytowych oraz o nietypowych wymiarach, gdzie pokażemy również, jak zabezpieczamy je od strony technicznej.

Skuteczna dystrybucja treści bloga dla firmy transportowej

Dobrze prowadzony blog internetowy to nie tylko czynnik pozytywnie wpływający na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Może on służyć jako element szerszej strategii marketingowej. Jeżeli mamy profile w mediach społecznościowych, czyli portalach Facebook i Instagram, to warto dystrybuować publikowane treści również tymi kanałami. Nie chodzi tylko o zapowiedzi nowych artykułów, lecz także przypominanie odbiorcom o starszych, lecz wciąż aktualnych wpisach. Z tego powodu warto tworzyć publikacje o ponadczasowym charakterze.

Rozwinięciem naszych działań w zakresie content marketingu może być również tworzenie podcastów oraz filmów w serwisie YouTube na podstawie publikowanych przez nas wpisów. Dzięki temu stosunkowo niskim kosztem możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jeżeli świadczymy usługi transportowe na rynku międzynarodowym, to zdecydowanie powinniśmy przemyśleć również publikowanie artykułów w języku angielskim, w czym może pomóc profesjonalna agencja copywritingowa.

Narzędziem, które jest niezastąpione w dystrybucji treści blogowych, jest newsletter. Z jednej strony możemy budować bazę mailingową poprzez zachęcanie odwiedzających naszą witrynę www oraz blog do zapisu. Z drugiej natomiast mamy możliwość informowania zainteresowanych o nowych wpisach, jak i innych tematach związanych z działalnością przedsiębiorstwa – poszerzeniu zasięgu działania, zmianach w cenniku, etc.

Efektywny content marketing w branży transportowej

Nowoczesny content marketing pozwala na efektywne zdobywanie nowych zleceń nawet w tak trudnych obszarach, jak branża transportowa i spedycyjna. Prowadzenie angażującego bloga pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów, jak i poprawić pozycjonowanie w Google.