W case study przedstawiamy proces pozycjonowania producenta maszyn budowlanych maszynohurt.pl.
Zawartość wpisu
O kliencie
Maszynohurt to producent specjalistycznych maszyn budowlanych jak: giętarki, prościarki, gilotyny, gwintownice, układarki do posadzek. Z pomocą sklepu internetowego sprzedaje swoje produkty w całym kraju jak również za granicą.
Cele działań marketingowych
Maszynohurt produkuje wiele rodzajów maszyn do różnych zastosowań. Wsród nich jest grupa produktów, których sprzedaż jest szczególnie istotna. Dlatego na początku współpracy ustaliliśmy z Klientem priorytety i na podstawie tych informacji układaliśmy dalszą strategię marketingową.
Dodatkowo poza pozycjonowaniem rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii reklamowej – głównie kampanie tekstowe oraz reklama produktowa.
Działania w obszarze pozycjonowania
Największym wyzwaniem w pozycjonowaniu było przygotowanie nowych treści. Pierwotnie na stronie było ich bardzo niewiele – często ograniczały się tylko do listy specyfikacji danej maszyny. Na podstawie dodatkowych danych udostępnionych przez Klienta nasi copywriterzy przygotowali nowe, poszerzone opisy produktów oraz opisy kategorii.
Dodatkowo wykonaliśmy tu szereg działań SEO jak optymalizacja szybkości ładowania, optymalizacja nagłówków, meta tagów, linkowania wewnętrznego i inne.
Ruch mobilny ważny również w niszy przemysłowej
Ze względu na rodzaj sprzedawanego sprzętu można by się spodziewać, że ruch mobilny nie będzie tu tak istotny jak w przypadku sklepów z popularniejszych nisz jak choćby e-commerce z odzieżą. Tymczasem nawet w tym przypadku 3/4 ruchu i wejść na stronę jest za pomocą smartfonów:
Efekty pozycjonowania
Wypracowanie bardziej zauważalnych efektów zajęło trochę czasu, głównie z powodu treści. Trudna, specjalistyczna tematyka opisów spowodowała, że copywriterzy potrzebowali więcej czasu na ich napisanie.
W końcu udało się wypracować trend wzrostowy widoczności i ruchu, szczególnie w najbardziej interesujących nas grupach produktów.
Poniżej prezentujemy zmiany widoczności i ruchu od początku współpracy (od października 2020).
Liczba fraz w top 10 urosła z 8 do 71:
Liczba fraz w top 20 urosła z 17 do 161:
Liczba fraz w top 50 urosła z 78 do 445:
Podsumowanie
Maszynohurt jako producent maszyn budowlanych działa w wąskiej, specjalistycznej niszy. Tu celem nadrzędnym w marketingu nigdy nie będzie jak największa widoczność czy ruch. Pozycjonowanie i reklamy mają pomóc przede wszystkim dotrzeć do odpowiedniego klienta, który będzie zainteresowany kupnem sprzętu (w tym przypadku budowlanego). To case study pokazuje że dobrze prowadzone działania marketingowe nawet dla bardzo specjalistycznych branż przemysłowych mogą znacznie pomóc w sprzedaży.