Marketing internetowy dla korepetytorów, czyli ogłoszenia to nie wszystko
Oferty w serwisach ogłoszeniowych oraz wpisy na lokalnych portalach informacyjnych to najpopularniejsze formy promocji stosowane przez osoby udzielające dodatkowych lekcji. Coraz częściej możemy je spotkać również na specjalnie przygotowanych grupach na Facebooku. Reklamując się w ten sposób, docieramy do pewnej grupy potencjalnych odbiorców, jednakże nie są to wszyscy, którzy mogliby skorzystać z naszych usług. Z tego względu skutecznym narzędziem okazuje się promocja korepetycji w internecie.
Niezależnie od tego, czy prowadzimy indywidualną działalność, czy szkołę, w której zatrudniamy wykwalifikowanych i doświadczonych korepetytorów, możemy wykorzystać jedne z wielu dostępnych narzędzi marketingu internetowego takich jak:
- płatne kampanie Google Ads,
- reklama w Social Media,
- strona www z autorskim blogiem,
- kanał video w serwisie YouTube,
- pozycjonowanie SEO,
- artykuły sponsorowane,
- strony i grupy na Facebooku.
W przypadku lokalnych firm usługowych zarówno wysoka pozycja w wyszukiwarce Google, jak i geolokalizowane reklamy w mediach społecznościowych mogą dać doskonały efekt synergii. Dzięki nim dotrzemy do osób w pobliżu zainteresowanych naszymi usługami.
Stworzenie profili firmy na Instagramie oraz Facebooku pozwoli z kolei na budowanie i integrowanie społeczności wokół naszej marki. Dobrym pomysłem może być również docieranie do osób będących już naszymi klientami poprzez e-mail marketing. Przydatne, wartościowe treści wysyłane przy pomocy newslettera zawsze mają pozytywny odbiór.
Skuteczne promocja korepetycji w internecie poprzez blogi i vlogi
Bardzo skutecznymi, a zarazem tanimi metodami na promocję usług edukacyjnych w internecie jest tworzenie angażujących blogów oraz vlogów. Jeśli jesteśmy właścicielami szkoły korepetycji, to możemy wykorzystać naszych pracowników do tworzenia wartościowych treści tekstowych albo video z różnych dziedzin. Dobrym działaniem wizerunkowym jest również publikowanie ogólnych porad na temat:
- w jaki sposób przygotowywać się do egzaminów maturalnych,
- jak skutecznie i szybko uczyć się dużych partii materiału,
- efektywnych metod radzenia sobie ze stresem w szkole.
Ciekawą formą przekazu informacji są krótkie wywiady, w których każdych z naszych korepetytorów odpowie na jedno pytanie, np. jak uczyć się języków obcych. Przydatne wówczas będą zarówno odpowiedzi nauczycieli językowych, jak i tych, zajmujących się innymi dziedzinami nauki. Warto opublikować treści jednocześnie w formie vloga w serwisie YouTube oraz artykułu blogowego. Dzięki temu dotrzemy do różnych grup potencjalnych uczniów, a jednocześnie podniesiemy naszą pozycję w wyszukiwarce Google.
Wszelkiego rodzaju wartościowe treści tekstowe doskonale wpisują się w ideę content marketingu, która skutecznie wpływa na lepsze pozycjonowanie SEO naszej witryny. Umożliwiają również dotarcie w naturalny sposób do ludzi, którzy szukają rozwiązań problemów opisywanych na naszym blogu. Działając w tych kanałach, możemy również zaoferować usługi i produkty dodatkowe, takie jak konsultacje online czy kursy video. Dobrym pomysłem może być też stworzenie platformy edukacyjnej dla naszych uczniów.
Budowa społeczności klientów, dzięki Facebookowi i Instagramowi
Fanpage w portalu Facebook oraz profil w serwisie Instagram to podstawowe kanały społecznościowe, jakie powinniśmy stworzyć. Marketing internetowy dla korepetytorów to nie tylko funkcja informacyjna, polegająca na nachalnym reklamowaniu swoich usług wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Tworząc strategię naszej obecności w Social Media, powinniśmy przede wszystkim skupić się na integrowaniu społeczności obecnych klientów zarówno poprzez stronę, jak i grupę, na której nasi uczniowie będą mogli się komunikować.
Namiastka forum, jaką są narzędzia Facebook Groups, pozwoli nam również na zamieszczanie materiałów edukacyjnych. Takich kanałów możemy stworzyć kilka, dzięki czemu niektóre z nich mogą być dostępne wyłącznie dla ograniczonego grona odbiorców. W ten sposób będziemy mogli również budować zaangażowaną społeczność fanów wokół tworzonego przez nas bloga albo vloga. W przyszłości może okazać się, że dzięki temu w łatwy sposób sprzedamy produkty powstałe na bazie biznesu korepetycyjnego, takie jak płatne konsultacje czy kursy online.
Skutecznym narzędziem promocyjnym i wizerunkowym jest również strona korepetytora albo szkoły korepetycji w serwisie Instagram. Możemy tam publikować treści związane z naszym profilem nauczania, np. dotyczące napotkanych ciekawostek językowych, związane ze zjawiskami fizycznymi czy nawiązujące do aktualnych wydarzeń (egzaminy, wakacje, sesja na studiach). Powinniśmy utrzymywać odpowiedni poziom merytoryczny. Zdjęcia z kawą i książką mogą zdobywać dużo polubień, jednakże w perspektywie nie są to treści wartościowe w kontekście oferowanych usług.
Zbuduj wizerunek profesjonalnego korepetytora, dzięki internetowi
Budowa wizerunku profesjonalnego korepetytora stała się bardzo prosta i szybka, dzięki narzędziom, jakie daje nam nowoczesny marketing internetowy. Doskonałym sposobem na pokazanie się w roli doświadczonego i wykwalifikowanego eksperta jest tworzenie wartościowych materiałów edukacyjnych dla uczniów i publikowanie ich formie bloga albo vloga. Jest to skuteczna metoda na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy poszukują tego rodzaju treści. W efekcie widzowie lub czytelnicy staną się naszymi klientami.