1) Zacznij od reklam
Nawet jeśli budżet jest mocno ograniczony to skup się na najtańszych sposobach promocji płatnej. Kliknięcia są drogie w Google Ads? To skoncentruj działania na reklamach zasięgowych w ramach Facebooka czy Google ale z pomocą reklamy display (graficznej). Reklamy sprowadzą ruch od razu po uruchomieniu kampanii. Wraz z ruchem jest szansa na pojawienie się nowych klientów. Możesz prowadzić działania reklamowe, które będą przekierowywały użytkowników na twoją stronę internetową lub działania skierowane na promocję postów i profili w social media.
Nacisk na reklamy ma sens, szczególnie że mówimy tu o promocji w regionie. Przez to będziesz chciał skierować reklamę do mieszkańców danego miasta czy konkretnego regionu. Takie zawężenie wpływa na niższe koszty reklam (w porównaniu jakbyś musiał prowadzić reklamy na cały kraj).
2) Zoptymalizuj wizytówkę Google Moja Firma
Jak wspomnieliśmy, poświęć czas na wypełnienie wszystkich pól, szczególnie usług i informacji o firmie. Optymalizacja wizytówki nie jest trudna. Znajdziesz w internecie sporo poradników jak to zrobić.
3) Zoptymalizuj stronę internetową
W optymalizacji strony jest kilka ważnych elementów jak:
- struktura – czyli jak rozbita jest strona na podstrony, jak podzielona jest oferta itd.
optymalizacja nagłówków, metatagów – czy słowa kluczowe zostały użyte w najważniejszych miejscach na stronie
- treści – dobrze przygotowane treści pozwolą pojawiać się wyżej w wynikach jak również zdobywać ruch długoogonowy
- inne aspekty techniczne
Jeśli masz pewne doświadczenie techniczne to znajdziesz poradniki, które tłumaczą na czym polega optymalizacja i o co warto zadbać. Jednak dla większości właścicieli biznesów lepszym wyjściem będzie zlecenie audytu specjalistom – czy to agencji SEO czy specjaliście. W przypadku stron firmowych, które zazwyczaj nie są tak rozbudowane jak sklepy e-commerce, koszt takiego audytu nie będzie bardzo duży i raczej zamknie się w widełkach 1000-1500zł. Są to dobrze zainwestowane pieniądze, bo będziesz miał wtedy pewność że strona jest zoptymalizowana. Szczególnie warto pamiętać o tym, aby rozbić usługi na kilka podstron – dzięki temu łatwiej będzie je pozycjonować. Na stronie, która zajmuje się projektami ogrodów, możemy dodać kilka podstron – każda o innej usłudze.
https://zielonechwile.pl/projektowanie-ogrodow-wroclaw/
https://zielonechwile.pl/instalacja-elektryczna-w-ogrodzie-wroclaw/
https://zielonechwile.pl/zakladanie-trawnika-wroclaw/
4) Rozwijaj profile w social media
Budowa zasięgów czy grupy osób obserwujących twoje profile social media zajmuje dużo czasu. Szczególnie na samym początku. Dlatego gdy będziesz miał za sobą najważniejsze etapy wymienione wyżej to warto poświęcić uwagę na obecność i strategię działań twojej firmy w social media. Profile rozwijasz głównie na 2 sposoby – poprzez regularne publikacje nowych postów oraz poprzez reklamę nastawioną na promocję postów czy zdobycie nowych obserwujących.
5) Wykorzystaj serwisy zewnętrzne
Sprawdź, które duże agregatory i serwisy ogłoszeniowe pojawiają się wysoko i dodaj tam ogłoszenia (o tej strategii piszemy dalej).
6) Pozycjonowanie
Możesz pozycjonować stronę samodzielnie lub zlecić agencji/specjaliście. Zależy od twojej wiedzy, czasu. Na pozycjonowanie składa się odpowiednia optymalizacja strony (to załatwiliśmy już w punkcie 2) oraz linkowanie i wzmacnianie domeny. I z tym jest problem bo dość łatwo można tu popsuć sporo rzeczy. Dlatego czy to będziesz robił sam czy zlecał na zewnątrz, warto doczytać na czym polega dobre linkowanie by uniknąć choćby nawiązania współpracy z nieuczciwą agencją, która podlinkuje twoją stronę tylko z katalogów i zniszczy domenę.
Dlaczego pozycjonowanie dopiero na 6 pozycji a nie wyżej? Pozycjonowanie lokalne bardzo opłaca się w długim terminie 6, 12 miesięcy czy czasem dłuższym (zależy od niszy). Jest jednak to opóźnienie pomiędzy rozpoczęciem działań a pojawieniem się ruchu. Dodatkowo związane jest z kosztami. Dlatego w naszej ocenie lepiej zacząć od kampanii reklamowej a pozycjonowanie dodać jak pojawi się ruch (z reklam, innych źródeł) i pierwsi klienci i będziesz chciał dalej rozwijać firmę.