Adwords – reklamy Google Adwords – co to jest, jak działają

Adwords to stara nazwa obecnego Google Ads. Najprościej to platforma pozwalająca na wyświetlenie reklam w formie tekstu, filmu bądź zdjęcia. Sieć obejmuje wszystkie czołowe strony należące do Google (m.in. YouTube lub Gmail), a także wiele krajowych gigantów medialnych (w Polsce na przykład WP czy Onet). Stawki są tutaj ustalone na podstawie wkładu reklamodawcy, a zyski nalicza się na podstawie kliknięć danego odnośnika. Same reklamy zaczynają się wyświetlać zaraz po tym, jak zostają uruchomione, aczkolwiek na pierwsze zarobki trzeba nieraz trochę poczekać.

Jakie rodzaje reklam można spotkać w Adwords?

Niezwykle popularnym sposobem ogłaszania swoich produktów jest rzecz jasna tekst. Marketing często niewiele różni się wtedy od zwykłych wyników wyszukiwania, lecz wyświetla się zawsze na kilku pierwszych miejscach po wpisaniu danej frazy. Odrębnym formatem tekstów pisanych są te pozwalające na błyskawiczne wybranie numeru na przykład na telefonie. Podobne są także reklamy produktowe, mające wyróżnić konkretny towar. Najczęściej spotykaną formą marketingu na YouTubie są zaś reklamy w formie wideo.

Inne hasła w słowniku:

T

U

V

A

B

C

D