Aktualizacja algorytmu – co to jest

Inaczej Google update. To odświeżenie algorytmu odpowiadającego za pozycjonowanie stron po wpisaniu konkretnej frazy w pole wyszukiwarki. Objęta tajemnicą, aktualizacja jest przeprowadzana kilka razy w roku i ma na celu polepszenie uniwersalnych wyników czy szybsze indeksowanie stron. Pomaga także eliminować portale, które nie prezentują dostatecznej jakości, a oprócz tego ulepsza wyświetlane przez wyszukiwarkę podpowiedzi. Czasami pracownicy Google informują o celu konkretnego odświeżenia systemu, ale nie mają oni takiego obowiązku.

Aktualizacja algorytmu – opis najważniejszych dotychczasowych zmian

Zacząć warto od 1998 r., kiedy Google wprowadziło na rynek Page Rank, czyli zmianę wprowadzającą istotność linków zewnętrznych do danej strony. W 2011 r. algorytm rozbudowano o Pandę – narzędzie do eliminacji treści wątpliwej jakości. Rozwijano to w następnych latach, kiedy wprowadzono algorytmy walczące ze spamem, łamaniem prawa autorskiego czy pornografią. W 2015 r. zaczęto brać pod uwagę lokalizację użytkowników, dopasowując do niej wyniki, a także zaczęto używać sztucznej inteligencji do coraz lepszego wyszukiwania informacji.

Inne hasła w słowniku:

T

U

V

A

B

C

D