Inaczej Google update. To odświeżenie algorytmu odpowiadającego za pozycjonowanie stron po wpisaniu konkretnej frazy w pole wyszukiwarki. Objęta tajemnicą, aktualizacja jest przeprowadzana kilka razy w roku i ma na celu polepszenie uniwersalnych wyników czy szybsze indeksowanie stron. Pomaga także eliminować portale, które nie prezentują dostatecznej jakości, a oprócz tego ulepsza wyświetlane przez wyszukiwarkę podpowiedzi. Czasami pracownicy Google informują o celu konkretnego odświeżenia systemu, ale nie mają oni takiego obowiązku.
Aktualizacja algorytmu – opis najważniejszych dotychczasowych zmian
Zacząć warto od 1998 r., kiedy Google wprowadziło na rynek Page Rank, czyli zmianę wprowadzającą istotność linków zewnętrznych do danej strony. W 2011 r. algorytm rozbudowano o Pandę – narzędzie do eliminacji treści wątpliwej jakości. Rozwijano to w następnych latach, kiedy wprowadzono algorytmy walczące ze spamem, łamaniem prawa autorskiego czy pornografią. W 2015 r. zaczęto brać pod uwagę lokalizację użytkowników, dopasowując do niej wyniki, a także zaczęto używać sztucznej inteligencji do coraz lepszego wyszukiwania informacji.
Inne hasła w słowniku:
T
U
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona