Narzędzie umożliwiające wyszukiwanie w wyszukiwarce danych fraz. Szereg algorytmów odpowiada za szeregowanie stron pod kątem ich treści, zgodności słów kluczowych czy m.in. jakości treści. Określają one zasady tego, jak powinny wyglądać strony, by znajdować się jak najwyżej. Z punktu widzenia użytkownika są one kluczowe do tego, by jak najlepiej móc wyszukiwać potrzebne informacje.
Jak działa przykładowy algorytm Google?
Każdy z algorytmów działa na nieco innych zasadach, ponieważ został stworzony do innych rzeczy. Tzw. Pingwin odpowiada m.in. za likwidowanie spamu, a w swoich założeniach zwraca uwagę na precyzyjne i wartościowe odnośniki pochodzące z różnorodnych źródeł. Inaczej działa Koliber, który powstał przede wszystkim po to, by wyszukiwanie informacji było łatwiejsze. Punktowane zaczęło być m.in. wyszukiwanie lokalne. Z lokalizacją wiele wspólnego ma również Gołąb, który złączył wyszukiwanie z lokalizacją. Do optymalizacji treści pod kątem urządzeń mobilnych służy zaś Mobilegeddon.
Inne hasła w słowniku:
T
U
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona