Kara nakładana przez wyszukiwarkę za łamanie jej zasad i lekceważenie sprecyzowanych standardów. Polega na całkowitym wyeliminowaniu witryny z wyników wyszukiwania. To najwyższy wymiar kary stosowany wtedy, gdy obniżenie pozycji w wyszukiwarce zostało wiele razy nałożone i nie przyniosło oczekiwanego skutku. Jedne z najczęściej karanych praktyk to kopiowanie czyichś treści, wyświetlanie innej zawartości w zależności od użytkownika, spamowanie treściami, które zostały sztucznie wygenerowane czy bezwartościowe linkowanie na niskiej jakości portalach.
Czy ban od Google to permanentna kara?
Po zlokalizowaniu przyczyny nałożenia bana, na przykład za pomocą audytu SEO, powinno się zlikwidować jej skutki. Czasami obejmuje to całościową wymianę treści, innym razem zweryfikowanie miejsc, gdzie pojawiają się odnośniki do strony. Po całej operacji należy powiadomić o tym Google, które może cofnąć nałożoną karę. Mimo zlikwidowania jej skutków, odzyskanie utraconej pozycji może się okazać bardzo trudne, a w niektórych przypadkach niemożliwe.
Inne hasła w słowniku:
U
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google