Komunikat o nieodnalezieniu strony, którego nie można mylić z podobnym błędem „server not found”, pojawiającym się wtedy, gdy użytkownik stracił połączenie z serwerem. Kod 404 pojawia się wtedy, gdy serwer nie znajduje zawartości danej witryny lub też nie jest skonfigurowany odpowiednio do je wyświetlenia. Teoretycznie nie ma to wpływu na pozycjonowanie w wyszukiwarce, jednak wystąpienie błędu skutkuje dużo większym współczynnikiem odrzuceń, co przekłada się na spadek pozycji w Google.
W jaki sposób zlikwidować błąd 404?
Najprostsze rozwiązania bywają najlepsze i przypadku wystąpienia błędu czasami wystarczy odświeżenie strony. Kiedy to nie pomoże, należy usunąć pliki cookies i wykonać kopię bezpieczeństwa – pomoże ona odzyskać ewentualne utracone pliki. W sytuacji kiedy za wyświetlanie błędu odpowiedzialne jest złośliwe oprogramowanie, zapobiec może zainstalowanie programu antywirusowego. W niektórych sytuacjach powód bywa jednak bardzo prozaiczny – może on wynikać z literówki w adresie, zatem warto go sprawdzić.
Inne hasła w słowniku:
U
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google