Cloaking – co to jest, jak działa

Maskowanie treści przed algorytmami Google. Polega na wprowadzeniu ich w błąd poprzez wyświetlanie botom treści innej, podczas gdy w rzeczywistości użytkownicy widzą coś innego. Służy to ukrywaniu treści zakazanych lub na przykład wrzucaniu do tekstu na stronie fraz kluczowych – używa się wówczas tego samego kroju pisma oraz koloru, co ukrywa frazy dla użytkowników. Niezależnie od formy, zabiegi tego typu należą do Black Hat SEO i nie należy ich stosować.

Cloakingi jego negatywne skutki

Mimo że może się wydawać trudny do wykrycia, to praktyka cloakingu cechuje się stosunkową prostotą w wykrywaniu. Wystarczy bowiem sprawdzić nagłówek „user agent”. W sytuacji, gdy owym użytkownikiem jest bot Google, to wyświetlana treść różni się od tej dostępnych dla innych odwiedzających. Opisywana praktyka to zwykłe wprowadzanie w błąd. Jest to nieetyczne, a ponadto może skończyć się dotkliwymi skutkami. Grozi za nią ban, co wiąże się z usunięciem treści z przeglądarki i koniecznością budowy od nowa od samego początku.

Inne hasła w słowniku:

V

A

B

C

D

E

F