Maskowanie treści przed algorytmami Google. Polega na wprowadzeniu ich w błąd poprzez wyświetlanie botom treści innej, podczas gdy w rzeczywistości użytkownicy widzą coś innego. Służy to ukrywaniu treści zakazanych lub na przykład wrzucaniu do tekstu na stronie fraz kluczowych – używa się wówczas tego samego kroju pisma oraz koloru, co ukrywa frazy dla użytkowników. Niezależnie od formy, zabiegi tego typu należą do Black Hat SEO i nie należy ich stosować.
Cloakingi jego negatywne skutki
Mimo że może się wydawać trudny do wykrycia, to praktyka cloakingu cechuje się stosunkową prostotą w wykrywaniu. Wystarczy bowiem sprawdzić nagłówek „user agent”. W sytuacji, gdy owym użytkownikiem jest bot Google, to wyświetlana treść różni się od tej dostępnych dla innych odwiedzających. Opisywana praktyka to zwykłe wprowadzanie w błąd. Jest to nieetyczne, a ponadto może skończyć się dotkliwymi skutkami. Grozi za nią ban, co wiąże się z usunięciem treści z przeglądarki i koniecznością budowy od nowa od samego początku.
Inne hasła w słowniku:
V
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google