Co daje pozycjonowanie strony?

Sprawdź, co daje pozycjonowanie strony. Zwiększ widoczność, ruch oraz zyski dzięki skutecznym strategiom SEO.

Najpierw warto zadać sobie inne pytanie: Czy pozycjonowanie strony coś daje?

Odpowiedzi są dwie:

  • Tak, jeśli wybrałeś rzetelną agencję SEO, która stawia na jakość oraz rzetelność działań;
  • Nie, w przypadku, gdy starałeś się zaoszczędzić każdy grosz i jesteś uwiązany umową na 36- lub 48 miesięcy, której miesięczna kwota nie przekracza kilkuset złotych netto.

A żeby rozpocząć współpracę z rzetelną agencją marketingową, nie powinieneś rozważać tego, czy warto uczyć się SEO, a po prostu zacząć edukację już dziś. Dzięki temu cały proces współpracy z daną organizacją pozycjonerską będzie przebiegał świadomie – na Twoich zasadach. Co więcej, nie „spalisz się” ze wstydu używając terminów SEO i pozycjonowanie naprzemiennie.

Załóżmy zatem, że uczysz się SEO i współpracujesz z rzetelną agencją marketingową.

Jakich efektów możesz oczekiwać, gdy sprawy idą po Twojej myśli?

Jakich efektów SEO możesz się spodziewać, współpracując z rzetelnymi partnerami od marketingu?

Jakościowe działania pozycjonerskie, które są dodatkowo systematyczne, prowadzone zgodnie z ustaloną strategią SEO skutkują przede wszystkim:

  • poprawą widoczności Twojej marki w organicznych wynikach wyszukiwania – dotyczy to zarówno wyszukiwarki Google (która jest obecnie liderem rynkowym, stanowiąc ponad 90% udziałów rynkowych), ale także Bing (3.93%), YANDEX (1.95%), Yahoo! (1.32%), Baidu (0.79%) czy też DuckDuckGo (0.64%);
  • wzrostem ruchu organicznego w witrynie – to kwintesencja całego procesu optymalizacji stron, skutkująca maksymalizacją konwersji (np. w postaci wejścia na podstronę produktową, zakupu produktu lub zapisania się do newslettera);
  • budową autorytetu i zaufania – dzięki pozycjonowaniu użytkownicy postrzegają Twoją markę jako wiarygodne źródło informacji;
  • długoterminowymi wynikami pozycjonerskimi – rezultaty prawidłowo przeprowadzonych działań SEO nie znikają po zakończeniu współpracy (zostają z Tobą nawet na lata i można je utrzymać bez ponoszenia wysokich kosztów).

Pamiętaj jednak, że nie od razu Rzym zbudowano. Zanim zauważysz efekty SEO minie kilka miesięcy. Ale po tym czasie będziesz odnotowywał regularne wzrosty w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Pages), które przełożą się na monetyzację Twojego biznesu.

przykład regularnych wzrostów

Przykład regularnych wzrostów widoczności. Źródło: app.neilpatel.com.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • poprawa szybkości ładowania strony wspiera pozycjonowanie;
  • optymalizacja pod kątem mobilności zwiększa widoczność w SERP;
  • analiza słów kluczowych wspiera precyzyjne targetowanie użytkowników;
  • audyt techniczny SEO pozwala wykryć błędy obniżające ranking;
  • strategia linkowania wewnętrznego wpływa na indeksowanie strony;
  • wartościowy content zwiększa zaangażowanie i czas na stronie;
  • odpowiednia struktura URL poprawia indeksowanie w wyszukiwarkach.