Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
Poznaj czynniki wpływające na pozycjonowanie strony. Dowiedz się, co jest kluczowe w SEO.
Na pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników. Wiedzę w tym zakresie najlepiej pozyskać z oficjalnych wytycznych Search Quality Raters Guidelines.
Bazując na oficjalnej literaturze Google, możemy jednoznacznie stwierdzić, że wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania mają następujące elementy:
- jakość treści i słowa kluczowe – zadbaj o oryginalność treści, które odpowiadają na pytania użytkowników (zwróć też uwagę na odpowiednie nasycenie contentu keywordami, unikając zjawiska, jakim jest keyword stuffing);
- struktura witryny – strona musi być łatwa w nawigacji oraz dostosowania do urządzeń mobilnych, z których pochodzi nawet 55% wszystkich wyświetleń witryn w internecie);
- linki wewnętrzne i zewnętrzne – odnośniki wewnętrzne ułatwiają użytkownikom oraz robotom Google odnalezienie się w strukturach Twojej strony, natomiast zewnętrzne linki odpowiadają za tzw. autorytatywność Twojego serwisu.
Powyżej przedstawiliśmy jedne z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie strony. Warto natomiast zauważyć, iż dodatkowymi z nich są:
- bezpieczeństwo witryny,
- wzmianki o Twojej firmie w mediach społecznościowych,
- aktualność treści,
- dostosowanie tagów title oraz meta description na każdej podstronie,
- optymalizacja pod kątem lokalnego SEO.
Spełniając najważniejsze wytyczne Google, o których wspomnieliśmy, będziesz w stanie wypozycjonować swoją stronę do TOP 10 wyników wyszukiwania nawet w kilka miesięcy po wdrożeniu optymalnej strategii SEO. Pamiętaj jednak, że w przypadku konkurencyjnych branż, cały proces potrwa zdecydowanie dłużej – nawet powyżej 18 miesięcy.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- szybkość ładowania strony ma bezpośredni wpływ na SEO;
- odpowiednie oznaczenie nagłówków H1-H6 wpływa na hierarchię treści;
- optymalizacja obrazów poprawia prędkość strony i indeksowanie;
- schema markup wspiera lepsze zrozumienie treści przez wyszukiwarki;
- obecność certyfikatu SSL zwiększa zaufanie i pozycjonowanie;
- właściwa struktura adresów URL poprawia indeksację i nawigację.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z