Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?

Poznaj czynniki wpływające na pozycjonowanie strony. Dowiedz się, co jest kluczowe w SEO.

Na pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników. Wiedzę w tym zakresie najlepiej pozyskać z oficjalnych wytycznych Search Quality Raters Guidelines

Bazując na oficjalnej literaturze Google, możemy jednoznacznie stwierdzić, że wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania mają następujące elementy:

  • jakość treści i słowa kluczowe – zadbaj o oryginalność treści, które odpowiadają na pytania użytkowników (zwróć też uwagę na odpowiednie nasycenie contentu keywordami, unikając zjawiska, jakim jest keyword stuffing);
  • struktura witryny – strona musi być łatwa w nawigacji oraz dostosowania do urządzeń mobilnych, z których pochodzi nawet 55% wszystkich wyświetleń witryn w internecie);
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne – odnośniki wewnętrzne ułatwiają użytkownikom oraz robotom Google odnalezienie się w strukturach Twojej strony, natomiast zewnętrzne linki odpowiadają za tzw. autorytatywność Twojego serwisu.

Powyżej przedstawiliśmy jedne z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie strony. Warto natomiast zauważyć, iż dodatkowymi z nich są:

  • bezpieczeństwo witryny,
  • wzmianki o Twojej firmie w mediach społecznościowych,
  • aktualność treści,
  • dostosowanie tagów title oraz meta description na każdej podstronie,
  • optymalizacja pod kątem lokalnego SEO.

Spełniając najważniejsze wytyczne Google, o których wspomnieliśmy, będziesz w stanie wypozycjonować swoją stronę do TOP 10 wyników wyszukiwania nawet w kilka miesięcy po wdrożeniu optymalnej strategii SEO. Pamiętaj jednak, że w przypadku konkurencyjnych branż, cały proces potrwa zdecydowanie dłużej – nawet powyżej 18 miesięcy.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • szybkość ładowania strony ma bezpośredni wpływ na SEO;
  • odpowiednie oznaczenie nagłówków H1-H6 wpływa na hierarchię treści;
  • optymalizacja obrazów poprawia prędkość strony i indeksowanie;
  • schema markup wspiera lepsze zrozumienie treści przez wyszukiwarki;
  • obecność certyfikatu SSL zwiększa zaufanie i pozycjonowanie;
  • właściwa struktura adresów URL poprawia indeksację i nawigację.