Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
Dowiedz się, co dokładnie oznacza pojęcie „pozycjonowanie” i jakie działania wchodzą w zakres tej strategii marketingowej.
Każdy może postrzegać pozycjonowanie zupełnie inaczej. Warto jednak trzymać się aktualnych definicji, które potwierdzają, że jest to kompleksowy proces zdobywania widoczności Twojej marki w Google (oraz innych wyszukiwarkach), w skład którego wchodzi SEO, czyli optymalizacja w zakresie wyszukiwarek.
Elementy obejmujące SEO to m.in.:
- optymalizacja techniczna,
- optymalizacja treści,
- budowanie linków,
- tworzenie architektury strony pod kątem doświadczeń użytkowników.
Jaka jest definicja pozycjonowania?
Istnieją dwie definicje pozycjonowania. Pierwsza z nich dotyczy pozycjonowania marki, a druga pozycjonowania stron.
Pozycjonowanie marki
Pozycjonowanie marki to strategiczny proces mający na celu umiejscowienie danego brandu w umysłach konsumentów w określony sposób. Dzięki temu można stworzyć wyraźny obraz marki wyróżniający się spośród innych firm.
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron z kolei to techniki i strategie stosowane w celu poprawy widoczności marki w organicznych wynikach wyszukiwania Google (oraz innych wyszukiwarek).
Reasumując, niektórzy, mówiąc o pozycjonowaniu mogą mieć na myśli pozycjonowanie marki w umysłach konsumentów (np. poprzez wskazywanie jej rynkowych różnić pomiędzy konkurencją). Natomiast inne osoby używając sformułowania, jakim jest pozycjonowanie, myślą o optymalizacji witryny w zakresie wyszukiwarek.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- pozycjonowanie marki tworzy jej unikalny wizerunek w umysłach klientów;
- SEO obejmuje działania techniczne, contentowe i link building;
- optymalizacja architektury strony poprawia doświadczenia użytkowników;
- pozycjonowanie stron zwiększa widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania;
- różnice w postrzeganiu pozycjonowania mogą obejmować zarówno SEO, jak i branding;
- techniczne SEO wpływa na indeksowanie i szybkość ładowania strony;
- pozycjonowanie to strategia długoterminowa wymagająca ciągłej optymalizacji.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z