Co powinien umieć specjalista SEO?

Odkryj, jakie umiejętności są niezbędne dla specjalisty SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować strony internetowe.

Specjalista SEO powinien przede wszystkim znać się na działaniu wyszukiwarek. Dzięki temu będzie wiedział, w jaki sposób zoptymalizować witrynę pod kątem technicznym. Ważnym elementem jest dodatkowo oddelegowanie utworzenia jakościowych treści. Ułatwi to optymalizację contentu, która jest istotna w zakresie poprawy ogólnego autorytetu witryny.

Zakres umiejętności specjalisty SEO – jak powinien wyglądać

Pozycjoner musi wiedzieć, w jaki sposób kompleksowo zoptymalizować witrynę. Czyli jak budować linki, tworzyć treści pod SEO i technicznie poprawiać serwis w zakresie najlepszych praktyk pod kątem wyszukiwarek.

Ważna jest także znajomość narzędzi analitycznych typu:

  • Google Analytics 4,
  • Google Search Console,
  • Ahrefs,
  • SEMRush,
  • Senuto.

Jest to potrzebne, aby raportować konkretne kroki podjęte podczas realizacji strategii SEO.

Ze swojej strony rekomendujemy dodatkowo, aby przyszły specjalista ds. pozycjonowania wiedział, w jaki sposób optymalizować stronę w ujęciu doświadczeń użytkowników. Wpłynie to w przyszłości na obniżenie współczynnika odrzuceń (tzw. bounce rate).

Gdzie można się doszkolić jako specjalista SEO?

Specjaliści SEO mogą się doszkolić, czytając przykładowo artykuły na blogu Ahrefs czy też wpisy Senuto lub SEMRush. Na tej podstawie można w łatwy sposób uzupełnić swoją wiedzę o istotne kwestie. Oprócz tego, rekomendujemy skorzystać z dostępnych kursów pozycjonerskich na Udemy. Ważny jest w tym przypadku odpowiedni wybór – im bardziej obszerny i techniczny będzie dany segment szkoleniowy, tym lepiej dla Ciebie.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • specjalista SEO musi znać zasady działania algorytmów wyszukiwarek;
  • optymalizacja techniczna witryny obejmuje poprawę prędkości i struktury;
  • tworzenie treści pod SEO zwiększa widoczność i autorytet witryny;
  • budowanie linków wzmacnia pozycję strony w wynikach wyszukiwania;
  • optymalizacja pod kątem UX poprawia wskaźniki konwersji i obniża bounce rate.