Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
Sprawdź, co oznacza pozycjonowanie stron internetowych i jakie działania wchodzą w zakres tej dziedziny marketingu online.
Dobre pytanie. Więc, co rozumiesz przez pozycjonowanie? Na początku możesz powiedzieć, że jest to optymalizacja serwisu pod kątem wyszukiwarek. Słusznie – tak mówi się w środowisku, natomiast realnie pozycjonowanie strony jest kompleksowym procesem zwiększania widoczności Twojej witryny (a tym samym marki) w wyszukiwarkach (np. Google, Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo), aby uzyskać stanowczą przewagę konkurencyjną.
Czy można rozumieć pozycjonowanie na inny sposób?
Jeśli mamy być z Tobą zupełnie szczerzy – nie ma dziesiątek różnych definicji pozycjonowania. To wyłącznie działania mające na celu sprawienie, że Twoja marka będzie widoczna online.
Pamiętaj jednak, że w fachowej nomenklaturze – pozycjonowanie i SEO to nie to samo. SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, w skład której wchodzą następujące elementy:
- optymalizacja on-site (wewnątrz serwisu),
- optymalizacja off-page (poza serwisem),
- link building.
Pozycjonowanie jest natomiast pewnym procesem poprawy widoczności marki w internecie, w skład którego wchodzi optymalizacja SEO.
Warto również wspomnieć, że w skład SEO wchodzi również pozycjonowanie wizytówki Google My Business. Dzięki temu możesz być lepiej widoczny lokalnie na frazy powiązane z Twoją branżą, które wpisują lokalni użytkownicy, np.:
- „mechanik Kraków”,
- „groomer Białystok”,
- „studio tatuażu Warszawa”.
Prawidłowo zoptymalizowana wizytówka Google My Business sprawi, że będziesz widoczny nie tylko w tekstowych wynikach wyszukiwania, ale również w lokalnym 3-packu (w Mapach Google).
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- pozycjonowanie zwiększa widoczność marki w wynikach wyszukiwania;
- SEO obejmuje działania on-site i off-site;
- link building wzmacnia autorytet strony w wyszukiwarkach;
- pozycjonowanie lokalne poprawia widoczność w wynikach map Google;
- Google My Business pomaga w pozycjonowaniu firm na rynku lokalnym;
- optymalizacja SEO wspiera długoterminowe wzrosty ruchu organicznego;
- różnorodne wyszukiwarki wymagają specyficznych strategii SEO.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z