Co rozumiesz przez pozycjonowanie?

Sprawdź, co oznacza pozycjonowanie stron internetowych i jakie działania wchodzą w zakres tej dziedziny marketingu online.

Dobre pytanie. Więc, co rozumiesz przez pozycjonowanie? Na początku możesz powiedzieć, że jest to optymalizacja serwisu pod kątem wyszukiwarek. Słusznie – tak mówi się w środowisku, natomiast realnie pozycjonowanie strony jest kompleksowym procesem zwiększania widoczności Twojej witryny (a tym samym marki) w wyszukiwarkach (np. Google, Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo), aby uzyskać stanowczą przewagę konkurencyjną.

Czy można rozumieć pozycjonowanie na inny sposób?

Jeśli mamy być z Tobą zupełnie szczerzy – nie ma dziesiątek różnych definicji pozycjonowania. To wyłącznie działania mające na celu sprawienie, że Twoja marka będzie widoczna online.

Pamiętaj jednak, że w fachowej nomenklaturze – pozycjonowanie i SEO to nie to samo. SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, w skład której wchodzą następujące elementy:

  • optymalizacja on-site (wewnątrz serwisu),
  • optymalizacja off-page (poza serwisem),
  • link building.

Pozycjonowanie jest natomiast pewnym procesem poprawy widoczności marki w internecie, w skład którego wchodzi optymalizacja SEO.

Warto również wspomnieć, że w skład SEO wchodzi również pozycjonowanie wizytówki Google My Business. Dzięki temu możesz być lepiej widoczny lokalnie na frazy powiązane z Twoją branżą, które wpisują lokalni użytkownicy, np.:

  • „mechanik Kraków”,
  • „groomer Białystok”,
  • „studio tatuażu Warszawa”.

Prawidłowo zoptymalizowana wizytówka Google My Business sprawi, że będziesz widoczny nie tylko w tekstowych wynikach wyszukiwania, ale również w lokalnym 3-packu (w Mapach Google).

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • pozycjonowanie zwiększa widoczność marki w wynikach wyszukiwania;
  • SEO obejmuje działania on-site i off-site;
  • link building wzmacnia autorytet strony w wyszukiwarkach;
  • pozycjonowanie lokalne poprawia widoczność w wynikach map Google;
  • Google My Business pomaga w pozycjonowaniu firm na rynku lokalnym;
  • optymalizacja SEO wspiera długoterminowe wzrosty ruchu organicznego;
  • różnorodne wyszukiwarki wymagają specyficznych strategii SEO.