Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
Przeczytaj, jak opinie Google wpływają na pozycjonowanie. Poznaj ich rolę w strategii SEO Twojej strony.
Opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie lokalne. Im więcej pozytywnych wzmianek w wyszukiwarce o Twojej firmie, tym lepiej będziesz traktowany przez Google. Można to udowodnić na prostym przykładzie, wpisując lokalną frazę „mechanik + miasto”.
Wyniki wyszukiwania lokalnego w Google. Źródło: www.google.com.Jak widzisz, lokalne SERP-y (ang. Search Engine Results Pages) są pozycjonowane według liczby opinii oraz ogólnej oceny. To samo dotyczy restauracji włoskich w Warszawie.
Wyniki wyszukiwania lokalnego dla restauracji włoskich w Warszawie. Źródło: www.google.com.
Ogólnie rzecz ujmując, musisz starać się, aby klienci wystawiali jak najwyższe opinie. To jednak nie wystarczy – ważna jest także ich liczba – im więcej, tym lepiej.
Aby dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu wizytówki Google My Business dla małych firm, koniecznie przeczytaj poradnik od deweloperów Giganta z Mountain View.
Każdy z nas wie, co daje pozycjonowanie strony, dlatego nie należy zwlekać. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma to złożony proces. Opinie w Google wpływają na pozycjonowanie, jednak tylko i wyłącznie w momencie, gdy cały profil GMB (ang. Google My Business) zostanie prawidłowo zoptymalizowany.
W jakich sytuacjach opinie Google nie mają wpływu na pozycjonowanie?
Opinie Google wspierają pozycjonowanie, ale tylko pod warunkiem, że Twój profil GMB zostanie zoptymalizowany. Co więcej, jeśli witryna internetowa, której jesteś właścicielem, nie będzie właściwie poprawiona pod kątem SEO – opinie nie zdadzą się na wiele.
Zapamiętaj!
Google preferuje stale aktualizowane wizytówki. Jeśli profil Twojej firmy w GMB jest zaniedbany – pozycjonowanie i SEO będą zdecydowanie utrudnione.
Wizytówka Google musi również okazać się autentyczna – wyróżniać się licznymi interakcjami z internautami. W innym wypadku roboty giganta z Mountain View będą podejrzewały chęć manipulacji wynikami, co poskutkuje obniżeniem pozycji w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Pages).
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- odpowiednie słowa kluczowe w opiniach wspomagają lokalne SEO;
- opinie z odpowiedziami od firmy zwiększają wiarygodność;
- częsta aktualizacja treści na stronie wspiera wyniki SEO;
- zgodność danych NAP (nazwa, adres, telefon) jest niezbędna w przypadku SEO lokalnego;
- liczba odwiedzin profilu GMB również wpływa na pozycjonowanie;
- wysoka jakość usług zwiększa liczbę pozytywnych opinii;
- regularna optymalizacja SEO strony wzmacnia efekty działań w GMB.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z