Czy pozycjonowanie to reklama?
Zbadaj różnice między pozycjonowaniem a reklamą online i odkryj, jakie korzyści oferują obie strategie marketingowe.
Pozycjonowanie jest swojego rodzaju reklamą – podobnie jak wykupienie baneru reklamowego.
Tylko w tym przypadku chodzi o typową reklamę w Internecie, wyróżniającą się wysoką skutecznością.
Decydując się na pozycjonowanie w wyszukiwarkach, musisz liczyć się z koniecznością inwestycji w różne aspekty optymalizacyjne w perspektywie kilku miesięcy, aby po pewnym czasie zobaczyć satysfakcjonujące rezultaty.
To jest właśnie minus SEO – że na efekty trzeba zaczekać. Przykładowo, baner reklamowy działa tak samo zarówno pierwszego dnia, jak i po trzydziestu dniach. Pozycjonowanie to natomiast bardziej specyficzny rodzaj reklamy, który najlepiej wpływa na Twój biznes po kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy z agencją.
Dlaczego pozycjonowanie nie gwarantuje efektów od razu?
Pozycjonowanie jest procesem długofalowym. Zanim Twoja strona zacznie wyświetlać się w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Pages), musi stać się autorytatywna z perspektywy Google oraz innych wyszukiwarek, m.in.:
- Yahoo!,
- DuckDuckGo,
- Bing,
- YANDEX.
Aby stworzyć witrynę autorytatywną, trzeba zadbać o wiele elementów obejmujących tworzenie treści, optymalizację techniczną oraz link building (czyli proces budowania backlinków przykładowo na podstawie wpisów gościnnych).
Brzmi skomplikowanie?
I tak z pewnością jest. Jak z każdą inną dziedziną, na której się nie znasz.
Na całe szczęście – są ludzie, którzy specjalizują się w SEO zdecydowanie bardziej niż Ty – i co ciekawe, pod kątem Twojej branży.
Więc jeśli chcesz zainwestować w pozycjonowanie – jedną z najbardziej skutecznych reklam w internecie, skontaktuj się z fachowcami. Samemu możesz stworzyć jedynie wizytówkę Google i spróbować ją wstępnie zoptymalizować.
Reszta rozwiązań strategicznych dotyczących SEO jest zbyt skomplikowana dla początkujących. Działając samodzielnie, oprócz tego, że stracisz czas, zwiększysz dodatkowo prawdopodobieństwo ukarania swojej strony przez Google ze względu na nieprofesjonalne praktyki.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- pozycjonowanie zwiększa widoczność organiczną, zamiast płatnych kliknięć;
- SEO to proces długoterminowy, wymagający cierpliwości;
- autorytet witryny buduje się przez link building i wartościowe treści;
- reklamy płatne przynoszą szybkie wyniki, ale są krótkotrwałe;
- nieprofesjonalne działania SEO mogą skutkować karami od Google;
- wizytówka Google My Business wspiera lokalne pozycjonowanie bez kosztów;
- pozycjonowanie działa dłużej niż reklama płatna, z trwałymi efektami.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z