Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
Dowiedz się, czy SEO i pozycjonowanie to to samo. Zrozum różnice i ich znaczenie dla Twojej strony.
SEO (ang. Search Engine Optimization) i pozycjonowanie są używane w środowisku marketingowym zamiennie. Wszystko po to, żeby ułatwić sposób komunikacji pomiędzy klientem a handlowcem czy też specjalistą ds. szeroko pojętego marketingu internetowego.
SEO (Search Engine Optimization)
SEO to jeden z elementów pozycjonowania, obejmujący:
- tworzenie treści,
- wdrażanie technicznych zmian do witryny,
- pozyskiwanie linków,
- i wiele więcej.
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych została również kompleksowo wyjaśniona w serwisie Wikipedia. Najważniejsza kwestia brzmi następująco:
„Optymalizacja pod wymogi wyszukiwarek internetowych to tylko jeden z elementów procesu pozycjonowania serwisu. Obecnie pojęcia SEO i pozycjonowanie są używane zamiennie, co nie jest zgodne z prawdą, aczkolwiek spowodowane jest to upraszczaniem przedstawiania usługi pozycjonowania podczas rozmów handlowych”. – Wikipedia
Pozycjonowanie w marketingu
Słowo „pozycjonowanie” jest zdecydowanie bardziej złożonym pojęciem niż SEO. Rolą tego procesu jest kompleksowe kształtowanie Twojej marki, a także jej oferty. Stawiając na pozycjonowanie, możesz wykreować głos brandu, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji.
W tym przypadku mówimy o promocji Twojej firmy, wykorzystując m.in.:
- optymalizację pod kątem wyszukiwarek (czyli wzmacnianie pozycji marki w Google poprzez działania SEO);
- promowanie koncepcji, produktów lub usług w social mediach;
- korzystanie z publikacji papierowych (np. w gazetach), aby zachęcić nowych klientów do zaufania Twojej organizacji;
- promowanie Twojej marki w radio lub TV;
- tworzenie wpisów sponsorowanych w celu zareklamowania konkretnej koncepcji zarówno w Google, jak i social mediach.
Pierwsze użycie słowa pozycjonowanie. Źródło: pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Definicja pozycjonowania w marketingu według serwisu Wikipedia brzmi następująco:
„Pozycjonowanie – działanie w marketingu związane z kształtowaniem oferty i wizerunku produktu, marki lub firmy, kreujące taki ich obraz wśród nabywców, który będzie się wyróżniał na tle produktów, marek czy firm konkurencyjnych”. – Wikipedia
Wnioski z porównania pozycjonowania i SEO
Na co dzień możesz używać pozycjonowania i SEO zamiennie – szczególnie jeśli współpracujesz z klientami na różnym poziomie tzw. świadomości marketingowej. Musisz jednak wiedzieć, że profesjonaliści powinni rozróżniać oba te terminy.
Co warto finalnie zapamiętać?
- SEO (ang. Search Engine Optimization) – działania odpowiadające za optymalizację pod kątem wyszukiwarek, które wchodzą w skład pozycjonowania (czyli on-site SEO – zmiany wewnątrz witryny oraz off-site SEO – zmiany poza serwisem);
- pozycjonowanie – kompleksowe działania wizerunkowe odpowiadające za to, w jaki sposób klienci postrzegają Twoją firmę nie tylko w Google, ale także w social mediach, telewizji, radio czy też standardowej prasie (np. w gazetach).
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z