Czy SEO jest darmowe?
Zbadaj, jakie koszty są związane z SEO oraz czy można samodzielnie pozycjonować stronę bez ponoszenia kosztów.
Wbrew obiegowej opinii – SEO nie jest darmowe. Za pozycjonowanie trzeba zapłacić. Można to zrobić samodzielnie, natomiast większość osób bez doświadczenia w tej dziedzinie nie jest w stanie zrealizować konkretnych zadań obejmujących w szczególności:
- optymalizację techniczną,
- optymalizację contentową,
- link building.
Większość początkujących daje radę zoptymalizować profil firmy w Google bez pomocy specjalistów, lecz trzeba pamiętać, że to dopiero początek pozycjonowania. Dzięki GMB (ang. Google Business Profile) będziesz widoczny w Google na lokalne frazy kluczowe istotne dla Twojej działalności. Zostaniesz również zauważony przez klientów w Mapach Google, co z pewnością pomoże Twojej działalności, natomiast nie sprawi, że będziesz znany w całej branży.
Darmowe wyniki wyszukiwania lokalnego GMF. Źródło: www.google.com.
SEO niskim kosztem – czyli jak być znanym w całej branży bez płacenia milionów?
Tanie pozycjonowanie to mit. Pewnie dobrze o tym wiesz, że SEO za 300 zł miesięcznie nie istnieje, a jeśli otrzymujesz takie propozycje, są to najczęściej scamerskie rozwiązania.
Da się jednak wypozycjonować witrynę niskim kosztem. W pierwszej kolejności musisz opanować podstawy SEO, uczestnicząc w jakimś kursie SEO lub czytając lekturę dla początkujących powiązaną z pozycjonowaniem. Dzięki temu będziesz mógł regularnie weryfikować rezultaty agencji którą zatrudniłeś do pozycjonowania, a dodatkowo tworzyć treści lub optymalizować witrynę technicznie w celu obniżenia potencjalnych kosztów.
Musisz jednak odpowiednio porozumieć się w tym zakresie z agencją i pod żadnym pozorem nie wprowadzać zmian bez ich wiedzy. Przykładowo: Jeśli chcesz zmieścić się w budżecie 1 000 zł netto miesięcznie, prawdopodobnie będziesz musiał samodzielnie pozyskiwać linki. Jeśli przejdziesz kurs Papa SEO lub Lexy (Marty Gryszko) z pewnością nabędziesz te umiejętności.
Dzięki temu agencja skupi się na innych, istotnych aspektach, które są nieco tańsze w wykonaniu, a ty będziesz praktykować najdroższe zadania relatywnie niskim kosztem – ze względu na samodzielność.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- SEO nie jest darmowe, wymaga czasu i zasobów;
- samodzielna optymalizacja SEO wymaga wiedzy technicznej i contentowej;
- optymalizacja profilu Google Business Profile zwiększa lokalną widoczność;
- tanie oferty SEO mogą być mało skuteczne lub ryzykowne;
- podstawy SEO pozwalają kontrolować koszty współpracy z agencjami;
- samodzielne pozyskiwanie linków obniża koszty SEO;
- współpraca z agencją SEO wymaga komunikacji przy wprowadzaniu zmian.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z