Czy SEO ma sens?
Odkryj, czy SEO ma sens w dzisiejszym świecie. Sprawdź, jak może przynieść korzyści Twojej stronie.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to wartościowe działania prowadzące do poprawy konwersji na Twojej stronie internetowej. Co ciekawe, 14,6% leadów pozyskiwanych z pomocą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek kończy się zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi. Warto również wspomnieć, iż 68% doświadczeń w internecie rozpoczyna się od wyszukiwarek, w obrębie których SEO (czyli działania organiczne) jest najpopularniejsze. Na drugim miejscu są płatne rozwiązania typu Google Ads – warto z nich skorzystać, aby dodatkowo poprawić sprzedaż.
SEO generuje 1000% więcej ruchu niż social media marketing
Jeśli szukasz sposobu na wygenerowanie jak największego ruchu na stronie – SEO będzie niezastąpione. Według danych BrightEdge optymalizacja pod kątem wyszukiwarek generuje 1000% więcej ruchu niż social media. Wynika to z prostego powodu: skala. Otóż gigant z Mountain View stanowi ponad 90% udziałów na rynku wyszukiwarek.
Pozycjonowanie pozwala uzyskać najbardziej jakościowe leady
Aż 60% marketerów w badaniu HubSpot stwierdziło, że pozycjonowanie (w tym SEO, blog content i techniczna optymalizacja) daje największe szanse na pozyskanie jakościowych leadów. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu w SEO jest uzyskanie pierwszej strony wyników wyszukiwania, na którą sprowadza się aż 95% ruchu.
Druga strona medalu – 96,55% stron w Google nie ma żadnego ruchu
SEO ma sens, natomiast pod warunkiem, że znajdziesz się w TOP 10 Google (lub ewentualnie na drugiej stronie organicznych wyników wyszukiwania). Jeśli natomiast Twoja witryna jest niewypozycjonowana, prawdopodobnie nie uzyskasz z SEO żadnych korzyści.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- optymalizacja Core Web Vitals wpływa na pozycje w Google;
- regularny link building zwiększa autorytet strony w oczach wyszukiwarek;
- algorytm Google stale aktualizuje zasady indeksowania treści;
- content marketing zintegrowany z SEO poprawia widoczność w SERP;
- nasycenie słów kluczowych powinno być naturalne dla użytkownika;
- audyt techniczny witryny pomoże zidentyfikować błędy indeksacji;
- optymalizacja grafik na stronie zmniejsza czas ładowania stron;
- lokalne SEO wspiera pozycjonowanie dla firm działających regionalnie.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z