Czy warto płacić za pozycjonowanie?

Sprawdź, czy inwestowanie w pozycjonowanie stron przynosi korzyści i czy warto zainwestować w usługi SEO dla swojego biznesu.

Darmowe pozycjonowanie nie ma racji bytu. Za optymalizację SEO trzeba po prostu zapłacić. Ile? Warto liczyć się z kosztami zaczynającymi się od 1 000 zł netto miesięcznie. W tej kwocie możesz wybrać profesjonalne pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma (inaczej: Google My Business).

Jesteś w stanie również wypozycjonować wizytówkę GMB samodzielnie – zupełnie za darmo, natomiast bez doświadczenia w branży SEO nie okaże się to tak efektywne, jak gdyby robił to specjalista.

Jakie są zalety pozycjonowania we współpracy ze specjalistami?

Fachowcy są wyspecjalizowani w pozycjonowaniu konkretnej branży. Dzięki temu, podejmując współpracę z takimi ludźmi, będziesz miał pewność, że wszelkie wdrażane rozwiązania będą poparte konkretnymi strategiami, które w perspektywie długofalowej przełożą się na dodatkowe zyski Twojego przedsiębiorstwa.

Kolejną zaletą jest możliwość uniknięcia kar od wyszukiwarek. Dbając o optymalizację SEO samodzielnie narażasz się na penalizacje (tzw. kary) od Google skutkujące przykładowo zmniejszeniem widoczności Twojej firmy w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page) lub nawet zablokowaniem witryny ze względu na nieetyczne praktyki SEO.

Warto również wspomnieć, iż profesjonaliści mają dostęp do zaawansowanych narzędzi pozycjonerskich. Mogą w tym przypadku z łatwością mierzyć rezultaty podejmowanych działań oraz przewidywać zmiany w Twojej branży.

Płacąc za pozycjonowanie oszczędzasz czas i pieniądze

Decydując się na płatną współpracę z fachowcami SEO możesz być pewny dobrze wydanych pieniędzy. Przełoży się to z kolei na rezultaty w ciągu kolejnych 3-6 miesięcy od wdrożenia poprawnej strategii pozycjonowania.

Więc finalnie odpowiadamy: Za pozycjonowanie warto płacić, ponieważ samodzielne działania będą zdecydowanie mniej skuteczne, a dodatkowo droższe (np. ze względu na konieczność wykupienia kosztownych narzędzi SEO).

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • długoterminowe strategie SEO przynoszą większe korzyści finansowe;
  • specjalistyczna wiedza minimalizuje ryzyko popełnienia błędów SEO;
  • profesjonaliści SEO szybciej identyfikują i naprawiają problemy techniczne;
  • inwestycja w SEO zwiększa widoczność i ruch organiczny;
  • płatne narzędzia SEO oferują dokładniejsze analizy i raporty;
  • kary za nieetyczne praktyki SEO mogą obniżyć ranking witryny;
  • czas wdrożenia strategii SEO zależy od konkurencyjności branży.