Czy warto uczyć się SEO?

Zastanawiasz się, czy warto uczyć się SEO? Odkryj korzyści płynące z nauki i zastosowania SEO w praktyce.

Nauka SEO (ang. Search Engine Optimization) to bardzo dobre rozwiązanie klientom korzystającym z usług agencji marketingowych. Dzięki temu będziesz w stanie weryfikować rezultaty prac specjalistów, a dodatkowo samodzielnie wdrażać lub nawet proponować konkretne rozwiązania w zakresie on-site (wewnątrz witryny) lub off-site (poza serwisem).

Nauka SEO – doskonały sposób na weryfikację pracy agencji marketingowej

Regularne uczenie się SEO w kontekście osób, które kandydują na specjalistów ds. pozycjonowania, jest zupełnie naturalne. Nie można tego jednak powiedzieć o właścicielach stron internetowych korzystających z usług organizacji marketingowych. Takie osoby zazwyczaj powierzają 100% pracy agencji SEO, powierzchownie weryfikując przesyłane raporty o uzyskanych pozycjach w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page).

Czy zastanawiałeś się, jak dużo Twoja firma mogłaby zyskać, gdybyś zaczął inwestować w naukę SEO? Przede wszystkim umiejętność działań podejmowanych przez agencję zmieniłaby się diametralnie.

W sposób pozytywny lub negatywny – zależnie od tego, jaką agencję SEO wybrałeś.

Większa świadomość o całym procesie pozycjonowania

Nauka SEO umożliwiłaby w Twoim przypadku świadomą analizę rezultatów oraz proponowanie ewentualnych implementacji, gdyby sprawy nie szły po Twojej myśli. Wiedziałbyś również, kiedy agencja nie dostarcza konkretnych efektów, w konsekwencji zmieniając daną firmę na inną, bardziej rzetelną w swoich działaniach.

Właśnie w tym celu powstał poradnik SEO dla początkujących na blogu Google Search Central.

Zalety uczenia się SEO

Poszerzając swoją wiedzę o pozycjonowaniu:

  • zrozumiesz działanie algorytmów wyszukiwarek – i nie dasz zmanipulować się nieuczciwej firmie, która regularnie obiecuje efekty, ale nic z tego nie wynika;
  • umiejętnie ocenisz dobór słów kluczowych wykonany przez agencję – i ewentualnie zaproponujesz zmiany w celu uzyskania lepszych efektów biznesowych przy identycznym nakładzie pracy specjalistów;
  • ocenisz stan technicznego SEO swojej witryny – samodzielnie sprawdzając również, czy dana agencja marketingowa wywiązuje się z zapisów umownych dotyczących konkretnych implementacji;
  • prześledzisz i zinterpretujesz dane analityczne – a następnie zadasz wiodące pytania agencji, z którą współpracujesz w celu zweryfikowania kierunku, do którego wspólnie dążycie;
  • określisz skuteczność oraz jakość optymalizacji off-site – znając podstawy SEO, będziesz mógł ocenić jakość pozyskiwanych linków oraz innych działań pozycjonujących Twoją markę.

Początkujące osoby decydujące się na naukę SEO w celu bycia bardziej świadomymi przedsiębiorcami podczas współpracy z agencją powinny dodatkowo zdecydować się na „The Beginner’s Guide to SEO” od Ahrefs.

Zagłębiając się w serię utworzonych poradników, poznasz ciekawe kwestie na temat tego, jak działają wyszukiwarki. Znajdziesz tutaj również wątki o m.in.:

  • podstawach SEO, 
  • doborze słów kluczowych, 
  • contencie tworzonym pod SEO, 
  • optymalizacji on-page SEO, 
  • link buildingu,
  • a także technicznym SEO.

Poszerzanie horyzontów o pozycjonowaniu jest ważne szczególnie w przypadku właścicieli sklepów internetowych oraz stron WWW. Dzięki temu będziesz wiedział, w jaki sposób zweryfikować rezultaty SEO firmy, z którą współpracujesz.

Możesz również zastanawiać się, czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo. I tutaj musimy Cię zaskoczyć – z fachowego punktu widzenia – absolutnie nie! Oba wyrażenia są natomiast używane naprzemiennie w codziennym nazewnictwie, aby ułatwić komunikację pomiędzy specjalistami ds. SEO a klientami.

Odróżnianie pozycjonowania od SEO jest również jednym z powodów, dla którego warto uczyć się SEO.

Powodzenia!

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • optymalizacja Core Web Vitals poprawia pozycjonowanie i doświadczenie użytkownika;
  • linki wewnętrzne wspomagają nawigację oraz indeksację strony;
  • analiza konkurencji ułatwia dobranie efektywnych słów kluczowych;
  • regularne monitorowanie zmian algorytmów wyszukiwarek zapobiega spadkom pozycji;
  • odpowiednie formatowanie treści zwiększa widoczność w wynikach wyszukiwania;
  • poprawne zarządzanie plikiem robots.txt przyspiesza indeksowanie;
  • wersje mobilne stron są priorytetowo oceniane przez wyszukiwarki.