Czy warto uczyć się SEO?
Zastanawiasz się, czy warto uczyć się SEO? Odkryj korzyści płynące z nauki i zastosowania SEO w praktyce.
Nauka SEO (ang. Search Engine Optimization) to bardzo dobre rozwiązanie klientom korzystającym z usług agencji marketingowych. Dzięki temu będziesz w stanie weryfikować rezultaty prac specjalistów, a dodatkowo samodzielnie wdrażać lub nawet proponować konkretne rozwiązania w zakresie on-site (wewnątrz witryny) lub off-site (poza serwisem).
Nauka SEO – doskonały sposób na weryfikację pracy agencji marketingowej
Regularne uczenie się SEO w kontekście osób, które kandydują na specjalistów ds. pozycjonowania, jest zupełnie naturalne. Nie można tego jednak powiedzieć o właścicielach stron internetowych korzystających z usług organizacji marketingowych. Takie osoby zazwyczaj powierzają 100% pracy agencji SEO, powierzchownie weryfikując przesyłane raporty o uzyskanych pozycjach w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page).
Czy zastanawiałeś się, jak dużo Twoja firma mogłaby zyskać, gdybyś zaczął inwestować w naukę SEO? Przede wszystkim umiejętność działań podejmowanych przez agencję zmieniłaby się diametralnie.
W sposób pozytywny lub negatywny – zależnie od tego, jaką agencję SEO wybrałeś.
Większa świadomość o całym procesie pozycjonowania
Nauka SEO umożliwiłaby w Twoim przypadku świadomą analizę rezultatów oraz proponowanie ewentualnych implementacji, gdyby sprawy nie szły po Twojej myśli. Wiedziałbyś również, kiedy agencja nie dostarcza konkretnych efektów, w konsekwencji zmieniając daną firmę na inną, bardziej rzetelną w swoich działaniach.
Właśnie w tym celu powstał poradnik SEO dla początkujących na blogu Google Search Central.
Zalety uczenia się SEO
Poszerzając swoją wiedzę o pozycjonowaniu:
- zrozumiesz działanie algorytmów wyszukiwarek – i nie dasz zmanipulować się nieuczciwej firmie, która regularnie obiecuje efekty, ale nic z tego nie wynika;
- umiejętnie ocenisz dobór słów kluczowych wykonany przez agencję – i ewentualnie zaproponujesz zmiany w celu uzyskania lepszych efektów biznesowych przy identycznym nakładzie pracy specjalistów;
- ocenisz stan technicznego SEO swojej witryny – samodzielnie sprawdzając również, czy dana agencja marketingowa wywiązuje się z zapisów umownych dotyczących konkretnych implementacji;
- prześledzisz i zinterpretujesz dane analityczne – a następnie zadasz wiodące pytania agencji, z którą współpracujesz w celu zweryfikowania kierunku, do którego wspólnie dążycie;
- określisz skuteczność oraz jakość optymalizacji off-site – znając podstawy SEO, będziesz mógł ocenić jakość pozyskiwanych linków oraz innych działań pozycjonujących Twoją markę.
Początkujące osoby decydujące się na naukę SEO w celu bycia bardziej świadomymi przedsiębiorcami podczas współpracy z agencją powinny dodatkowo zdecydować się na „The Beginner’s Guide to SEO” od Ahrefs.
Zagłębiając się w serię utworzonych poradników, poznasz ciekawe kwestie na temat tego, jak działają wyszukiwarki. Znajdziesz tutaj również wątki o m.in.:
- podstawach SEO,
- doborze słów kluczowych,
- contencie tworzonym pod SEO,
- optymalizacji on-page SEO,
- link buildingu,
- a także technicznym SEO.
Poszerzanie horyzontów o pozycjonowaniu jest ważne szczególnie w przypadku właścicieli sklepów internetowych oraz stron WWW. Dzięki temu będziesz wiedział, w jaki sposób zweryfikować rezultaty SEO firmy, z którą współpracujesz.
Możesz również zastanawiać się, czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo. I tutaj musimy Cię zaskoczyć – z fachowego punktu widzenia – absolutnie nie! Oba wyrażenia są natomiast używane naprzemiennie w codziennym nazewnictwie, aby ułatwić komunikację pomiędzy specjalistami ds. SEO a klientami.
Odróżnianie pozycjonowania od SEO jest również jednym z powodów, dla którego warto uczyć się SEO.
Powodzenia!
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- optymalizacja Core Web Vitals poprawia pozycjonowanie i doświadczenie użytkownika;
- linki wewnętrzne wspomagają nawigację oraz indeksację strony;
- analiza konkurencji ułatwia dobranie efektywnych słów kluczowych;
- regularne monitorowanie zmian algorytmów wyszukiwarek zapobiega spadkom pozycji;
- odpowiednie formatowanie treści zwiększa widoczność w wynikach wyszukiwania;
- poprawne zarządzanie plikiem robots.txt przyspiesza indeksowanie;
- wersje mobilne stron są priorytetowo oceniane przez wyszukiwarki.
-
c
- Co powinien umieć specjalista SEO?
- Czy SEO jest darmowe?
- Czy mogę nauczyć się SEO w 10 dni?
- Co masz na myśli mówiąc o pozycjonowaniu?
- Co to jest branża SEO?
- Czy pozycjonowanie to reklama?
- Co to znaczy pozycjonowanie strony?
- Co rozumiesz przez pozycjonowanie?
- Czy warto płacić za pozycjonowanie?
- Czy SEO ma sens?
- Czy pozycjonowanie w Google jest płatne?
- Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?
- Czy SEO jest trudne?
- Czy opinie Google mają wpływ na pozycjonowanie?
- Co daje pozycjonowanie strony?
- Czy warto uczyć się SEO?
- Czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo?
- d
- e
- f
- z