Informacje pozwalające botom wyszukiwarki lepsze zrozumienie zawartości witryny poprzez na przykład oceny danych produktów lub ich zdjęcie. Z perspektywy wyszukiwarki przekłada się ono na lepszą widoczność witryny, a z pola widzenia użytkownika, umożliwia szybsze zdobycie potrzebnych informacji i wejście na stronę w celu zdobycia dalszych informacji. Wyświetlanie konkretnych danych zależy od algorytmów Google i może być niezależna od wprowadzonych przez właściciela witryny zmian.
Jak wprowadzić na stronie dane strukturalne?
Uporządkowaniu danych służy portal schema.org. Gromadzi on informacje o danych i sposoby na ich implementowanie. Popularne są przede wszystkim mikrofromaty oraz RDFa, czyli dodatkowe wpisy umieszczane w kodzie HTML. Pozwalają one dokładnie opisać każdą podstronę. Bardziej uniwersalne rozwiązanie to JSON używany do prezentowania rzeczy między aplikacjami w różnych językach. Na rynku istnieją ponadto narzędzia do testowania danych strukturalnych, które umożliwiają sprawdzenie ich działania.
Inne hasła w słowniku:
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google
E
F
- Farmy linków
- Filtr algorytmiczny
- Filtr ręczny
- Footer link - link w stopce
- Frazy kluczowe
- Fresh site bonus
- FTP