Narzędzie mające na celu zrzeczenie się niechcianych linków prowadzących do strony. Korzystają z niego raczej specjaliści SEO, ponieważ amatorzy często mogą nieświadomie popełnić błąd, rezygnując z wartościowych odnośników. Dodatkowo wielu ekspertów podkreśla, że na operację należy zdecydować się wtedy, gdy pojawiają się przesłanki do takiego działania (na przykład duże nagromadzenie nienaturalnych linków). Czasami wystarczy bowiem ręczne usunięcie konkretnych odnośników, a użycie odpowiedniego narzędzia nie jest konieczne. Niestety samo usunięcie linków nie wystarczy do powrócenia na dawną pozycję, ale z pewnością się jej przysługuje.
Na czym polega działanie Disavow Tool?
Disavow to narzędzie Google, zatem, aby z niego skorzystać, trzeba zwrócić się do nich z odpowiednią prośbą. Zgłoszenie powinno zawierać listę dokładnych linków, które mogą zawierać konkretne strony lub całe domeny (należy to wówczas zaznaczyć znacznikiem domain). W przypadku błędów listę trzeba będzie przesłać na nowo, więc warto dokładnie wypełnić wszystkie rubryki, aby nie trzeba było od nowa wykonywać tego samego działania.
Inne hasła w słowniku:
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google
E
F
- Farmy linków
- Filtr algorytmiczny
- Filtr ręczny
- Footer link - link w stopce
- Frazy kluczowe
- Fresh site bonus
- FTP