System domyślnego dopasowania konkretnych słów lub fraz kluczowych używany m.in. przez Google Ads. Pomaga on w dopasowaniu reklam wyświetlanych w wyszukiwarce do jaknajszerszego zakresu. Zwiększa to oczywiście widoczność danej rzeczy, jednak jednocześnie może wpływać na niższą jakość korespondowania z wyszukiwanym zapytaniem. Jest zatem mniej dokładne niż dopasowanie szczegółowe.
Na jakiej zasadzie działa dopasowanie przybliżone?
Dzięki dopasowaniu przybliżonemu dany produkt pojawia się także wtedy, gdy wyszukiwana fraza została napisana z błędem albo wtedy, gdy jest ona odmieniona. Oprócz tego wyszukiwane zostają wszystkie wyniki zawierające dane słowo. Wyszukując zatem hulajnogi dla dzieci, możesz znaleźć również modele dla dorosłych. W wyszukiwaniach pojawiają się także zawężone lub rozszerzone wyniki wyszukiwania. Wpisując „artykuły papiernicze”, zobaczysz zatem ołówki, bloki czy długopisy, a wpisując „gumki do zmazywania”, może się zdarzyć, że ujrzysz te do włosów.
Inne hasła w słowniku:
A
- Adres IP
- Adsense (Google Adsense)
- Adwords (Google Adwords, Google Ads)
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut ALT
- Atrybut Dofollow
B
- Ban od Google
- Bing - wyszukiwarka Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Bot
- Breadcrumbs
- Buyer persona
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google
E
F
- Farmy linków
- Filtr algorytmiczny
- Filtr ręczny
- Footer link - link w stopce
- Frazy kluczowe
- Fresh site bonus
- FTP