Filtr algorytmiczny – co to jest, jak działa, jak usunąć

Kara nakładana na wyszukiwarkę polegająca na blokowaniu wyświetlania danej witryny na podstawie obniżenie wyświetlania danych fraz kluczowych. Nakładana jest za łamanie zasad Google, na przykład poprzez stosowanie na portalu tzw. Black Hat SEO. Ciężko jest zorientować się o jego istnieniu, ponieważ informacja o nałożeniu nie pojawia się w Google Search Console i często można zauważyć ją wyłącznie przez gwałtowny spadek wyświetleń.

Jak działa i jak jest nakładany filtr algorytmiczny?

Jak można się domyślić, filtr tego typu nakładany jest przez boty Google, a nie pracowników. Polega on na tym, że owe algorytmy omijają strony oznaczone przez dany filtr, przez co ich pozycja w wyszukiwarce drastycznie spada. Jako że Google korzysta z wielu botów i złożonych rankingów, to ciężko jest jednoznacznie ustalić, co było przyczyną nałożenia filtra. Pomóc w poprawieniu pozycji strony mogą działania należące do White Hat SEO, na przykład odpowiednie linkowanie zewnętrzne oraz optymalizacja treści.

Inne hasła w słowniku:

C

D

E

F

G

H

I