Kara nakładana przez pracowników Google za nieprawidłowe treści na danej stronie. Polega na obniżeniu wartości dla wyszukiwania konkretnych fraz, przez co pozycja witryny w wyszukiwarce spada. Filtr może być całościowy – dotyczy wówczas całej domeny i znajdujących się na niej fraz kluczowych, lub częściowy – dotyka tylko konkretnych podstron. Informację o nałożeniu kary można znaleźć w Google Search Console w sekcji Manual Actions.
Czy da się zlikwidować filtr ręczny?
Aby usunąć filtrowanie danych fraz, należy najpierw ustalić przyczynę takiego działania. Mogło się na to złożyć wiele czynników: atak wirusowy lub spamerski, ukryty tekst, niewłaściwe linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne czy praktyki Black Hat SEO. Po znalezieniu usterki i naprawieniu jej (można w tym celu skontaktować się z Search Quality Team), należy skontaktować się z pracownikiem Google, który może uchylić karę. Odzyskanie utraconej pozycji może chwilę potrwać, jednak powinna ona powrócić na poprzednią pozycję.
Inne hasła w słowniku:
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google
E
F
- Farmy linków
- Filtr algorytmiczny
- Filtr ręczny
- Footer link - link w stopce
- Frazy kluczowe
- Fresh site bonus
- FTP