Nazwa tego typu hiperłącza oznacza dosłownie „link w stopce” i od razu sugeruje znaczenie. Jest to bowiem odnośnik umieszczany u dołu strony, obecny na każdej podstronie i części w obrębie danej witryny. Może on być zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny, czyli prowadzić do innej części tej samej strony bądź całkowicie odmiennej platformy. Jeśli ma się do czynienia z drugą opcją, to zazwyczaj właściciel obu stron jest ten sam bądź są to portale partnerskie.
Jak można wykorzystać footer link w pozycjonowaniu?
W kontekście pozycjonowania warto zawsze stawiać na użyteczność danego elementu, zatem umieszczanie linku w stopce dla samego faktu jego umieszczenia mija się z celem. Przydatne mogą być za to odnośniki, które umożliwią użytkownikom nawigację w serwisie, czyli na przykład będą przenosić do strony z danymi kontaktowymi albo najczęściej zadawanymi pytaniami. Nie warto też nigdy przesadzać z ilością hiperłączy, bo nie tylko nie wygląda to dobrze, lecz także może skutkować ukaraniem.
Inne hasła w słowniku:
C
D
- Dane strukturalne
- Data center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain Age - wiek domeny
- Domain authority - autorytet domeny
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- Dynamic content - dynamiczna treść
- Działania ręczne Google
E
F
- Farmy linków
- Filtr algorytmiczny
- Filtr ręczny
- Footer link - link w stopce
- Frazy kluczowe
- Fresh site bonus
- FTP