Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

Poznaj koszty pozycjonowania strony w Google. Sprawdź, co wpływa na ceny usług SEO.

Pozycjonowanie strony w Google kosztuje zazwyczaj od 1 000 zł netto miesięcznie. Oferty niższe bazują zazwyczaj na wprowadzeniu klienta w błąd i uwiązaniu go umową na kilkadziesiąt miesięcy bez możliwości wypowiedzenia. 

Jeśli zależy Ci na wyborze rzetelnej agencji, z pewnością oferty będą wynosiły minimum 1 000 zł netto w mało konkurencyjnych branżach lokalnych. Z kolei ogólnopolskie branże z dużą konkurencją (np. motoryzacja czy też odzież) charakteryzują się cenami w zakresie 3 000 – 10 000 zł netto miesięcznie.

Jaki jest realny koszt pozycjonowania stron w ujęciu rocznym?

Realny koszt pozycjonowania stron internetowych to 12 000 zł netto rocznie w przypadku branż lokalnych

Firmy, które chcą mieć zoptymalizowaną i dobrze rankującą stronę w konkurencyjnych niszach muszą liczyć się z wydatkami rzędu 36 000 – 120 000 zł netto rocznie.

Dlaczego pozycjonowanie tyle kosztuje?

Optymalizacja stron pod kątem SEO to bardzo złożony, czasochłonny i specjalistyczny proces wymagający wykorzystania nie tylko kosztownych narzędzi, ale także inwestycji w strategię SEO (np. w postaci budowania linków na portalach partnerskich, które pojedynczo kosztują nawet 300 zł netto za sztukę).

Należy też pamiętać, że pozycjonowanie obejmuje konkretne usługi dodatkowe, m.in. audyty SEO, content marketing, zarządzanie mediami społecznościowymi i kampanie reklamowe Google Ads, które pozwalają zmaksymalizować rezultaty.

Cena pozycjonowania to również narzędzia SEO

Narzędzia SEO kosztują nawet 15 000 dolarów rocznie (mowa o Ahrefs czy też Semrush). Dzięki nim agencje mogą obsługiwać wielu klientów, gwarantując im odpowiednio dobrane słowa kluczowe pod kątem search intent, analizę konkurencji oraz wiele innych.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • analiza techniczna strony zwiększa efektywność pozycjonowania;
  • dbałość o szybkość ładowania strony pozytywnie wpływa na SEO;
  • regularna aktualizacja treści sprzyja lepszemu pozycjonowaniu;
  • odpowiednia struktura URL wspiera widoczność w wyszukiwarce;
  • certyfikat SSL poprawia ranking strony w wynikach Google;
  • optymalizacja grafiki na stronie zmniejsza czas ładowania;
  • lokalne SEO pomaga w lepszym pozycjonowaniu w konkretnych regionach.