Ile można zarobić na pozycjonowaniu stron?

Dowiedz się, ile można zarobić na pozycjonowaniu stron internetowych i jakie czynniki wpływają na potencjalne dochody z SEO.

Na pozycjonowaniu można zarobić bardzo dobre pieniądze – nawet powyżej 10 tysięcy złotych netto miesięcznie, jeśli wyspecjalizujesz się w optymalizacji SEO dla konkretnej branży.

Finalne zarobki zależą oczywiście od Twojego doświadczenia, lokalizacji, w której się znajdujesz, skali projektów oraz modelu współpracy.

Możemy jednak śmiało stwierdzić, że Senior SEO Specialist zarobi ok. 10 tysięcy złotych netto lub więcej.

Zarobki w SEO dla osób bez doświadczenia

Ile zarabiają w SEO osoby bez doświadczenia? To pytanie może dręczyć osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z branżą pozycjonowania. I tutaj niestety musimy Cię zmartwić – na początku nie będziesz zarabiał dużo – szczególnie jako freelancer. Bardziej opłaci się zwykła praca (np. spawacza), gdzie będziesz miał stałą pensję.

Gdy jednak się nauczysz, jak sprawnie obsługiwać klientów, zobaczysz, że Twoje zarobki przekroczą 5 tysięcy złotych netto.

Jedna umowa na pozycjonowanie wiąże się z wydatkiem klienta rzędu tysiąca lub dwóch, może trzech tysięcy złotych netto. Licząc czysto teoretycznie, nawet 4-5 umów na SEO wystarczy, aby przekroczyć magiczny próg 5 tysięcy złotych.

Czy to dużo? Biorąc pod uwagę, że mówimy o zarobkach początkujących w tej branży (z doświadczeniem nie większym niż rok), definitywnie tak.

Ile zarabia średnio-zaawansowany specjalista SEO na etacie?

Zarobki średnio zaawansowanych specjalistów SEO na etacie wiążą się z wypłatą rzędu 7 tysięcy złotych netto miesięcznie. W konsekwencji, jeśli lubisz to robić i masz do tego tzw. zajawkę – optymalizacja stron internetowych będzie dobrym wyborem. Ważne, żeby chcieć się uczyć nowych rozwiązań i być ciągle na czasie – dzięki temu będzie można w łatwy sposób spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • analiza konkurencji umożliwia efektywniejsze pozycjonowanie w branży;
  • budowanie marki osobistej zwiększa szansę na wyższe stawki;
  • specjalizacja w niszowych sektorach może zwiększyć dochody;
  • model rozliczenia abonamentowy wspiera stabilność finansową w SEO;
  • lokalizacja klienta wpływa na poziom wynagrodzeń;
  • inwestowanie w narzędzia SEO skraca czas realizacji projektów;
  • automatyzacja procesów optymalizacyjnych redukuje koszty pracy.