Ile można zarobić na SEO?

Dowiedz się, jakie zarobki można osiągnąć w branży SEO i jakie umiejętności są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

Na SEO można zarobić bardzo duże pieniądze – szczególnie, jeśli dany specjalista wyróżnia się unikalnymi sposobami na maksymalizację widoczności w wynikach organicznych. Biorąc pod uwagę aktualne stawki na 2024 i 2025 rok, pracownicy SEO na etacie zarobią ok. 5 000 zł netto miesięcznie. Dotyczy to osób pracujących w branży pozycjonowania od maksymalnie dwóch lat.

Ile zarabia Senior SEO Specialist?

Starszy specjalista SEO zarabia zazwyczaj powyżej 10 000 zł netto miesięcznie. Ma on zazwyczaj minimum 5 lat doświadczenia branżowego w realizacji dużych projektów z wiodącymi markami.

Osoba na tym stanowisku potrafi delegować zadania pozyskiwania linków, tworzenia wartościowego contentu oraz zmian technicznych w obrębie witryny. Taka persona musi charakteryzować się umiejętnościami liderskimi oraz przede wszystkim samozaparciem pod kątem nieustannego doszkalania się.

Jaka jest przeciętna stawka godzinowa w SEO?

Standardowa stawka godzinowa za wdrażanie konkretnych rozwiązań SEO (np. opracowanie strategii budowania linków lub wdrożenia techniczne poprawiające wydajność witryny) kosztują w zakresie 200-300 zł za godzinę. Można więc przyjąć, że kompleksowa optymalizacja serwisu na samym początku kosztuje ok. 2 400 zł – czyli 8 godzin pracy danego specjalisty.

Pamiętaj, że wymienione stawki są orientacyjnie, ponieważ wiele zależy od regionu, w którym się znajdujesz (Warszawa, Poznań, Wrocław i Kraków mają najwyższe stawki) oraz doświadczenia konkretnego specjalisty.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • początkujący specjaliści SEO zarabiają około 5 000 zł netto miesięcznie;
  • starsi specjaliści SEO (Senior SEO Specialist) mogą zarabiać powyżej 10 000 zł netto miesięcznie;
  • standardowa stawka godzinowa w SEO wynosi 200-300 zł;
  • kompleksowa optymalizacja serwisu może kosztować około 2 400 zł;
  • zarobki SEO zależą od regionu i doświadczenia specjalisty;
  • zaawansowane projekty SEO wymagają większego doświadczenia i umiejętności liderskich;
  • doszkalanie i znajomość nowych trendów SEO zwiększa potencjał zarobkowy.