Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony?

Dowiedz się, jak sprawdzić efekty pozycjonowania swojej strony internetowej i monitorować postępy w wynikach wyszukiwania.

Analiza pozycjonowania Twojej strony internetowej jest dosyć skomplikowanym zadaniem, które wymaga dostępu do specyficznych narzędzi. Weryfikując rezultaty SEO (ang. Search Engine Optimization), zwracamy uwagę na m.in.:

  • ruch organiczny,
  • pozycje konkretnych słów kluczowych w Google,
  • liczbę linków zewnętrznych.

Używamy do tego Ubersuggest, Ahrefs lub Senuto – w zależności od aktualnych upodobań pod kątem przejrzystości danego narzędzia. 

Dlaczego warto weryfikować pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony należy weryfikować w celu analizy rezultatów. W naszej agencji marketingowej klienci dostają regularne, cotygodniowe raporty z pozycji w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Pages), które zawierają m.in.:

  • pozycje fraz kluczowych w porównaniu do poprzednich tygodni,
  • zmiany w pozycjach,
  • procent kliknięć w linki w stosunku do liczby wyświetleń danego wyniku,
  • ogólną widoczność serwisu.

Tak to wygląda w teorii. Jednak w jaki sposób sprawdzić pozycjonowanie swojej strony krok po kroku?

Analiza pozycji strony krok po kroku

Wbrew pozorom, jest to prostsze niż może Ci się wydawać. W pierwszej kolejności wejdź do konkretnego narzędzia (np. Ubersuggest), a następnie wybierz sekcję Traffic Estimation → Traffic Overview. Po wklejeniu adresu swojej witryny internetowej, będziesz w stanie w jednej chwili zweryfikować następujące miary:

  • traffic,
  • organic keywords,
  • paid keywords,
  • domain authority,
  • backlinks,
  • monthly organic traffic.

Scrollując niżej, znajdziesz również sekcję Top SEO Pages. Jest ona bardzo ważna, ponieważ pokazuje, które podstrony w Twoim serwisie generują największy ruch. Dodatkowo możesz zobaczyć, na jakie frazy kluczowe są pozycjonowane wybrane podstrony.

analiza pozycjonowania strony w ubersuggest

Analiza pozycjonowania strony w Ubersuggest. Źródło: app.neilpatel.com.

Reasumując, sprawdzenie pozycjonowania Twojej strony internetowej to dosyć prosty proces niewymagający drogich narzędzi. Wystarczy przykładowo Ubersuggest, który kosztuje 59 zł netto miesięcznie.

Powodzenia!

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • regularna analiza słów kluczowych wspiera kontrolę efektywności SEO;
  • liczba backlinków wpływa na autorytet witryny w wyszukiwarkach;
  • narzędzia do monitorowania ruchu organicznego pokazują trend wzrostu;
  • widoczność strony mierzy się poprzez analizę SERP;
  • domeny o wysokim autorytecie szybciej poprawiają swoje pozycje;
  • analiza najpopularniejszych podstron ułatwia optymalizację treści;
  • mierzenie CTR pokazuje skuteczność tytułów i meta description.