Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony?
Dowiedz się, jak sprawdzić efekty pozycjonowania swojej strony internetowej i monitorować postępy w wynikach wyszukiwania.
Analiza pozycjonowania Twojej strony internetowej jest dosyć skomplikowanym zadaniem, które wymaga dostępu do specyficznych narzędzi. Weryfikując rezultaty SEO (ang. Search Engine Optimization), zwracamy uwagę na m.in.:
- ruch organiczny,
- pozycje konkretnych słów kluczowych w Google,
- liczbę linków zewnętrznych.
Używamy do tego Ubersuggest, Ahrefs lub Senuto – w zależności od aktualnych upodobań pod kątem przejrzystości danego narzędzia.
Dlaczego warto weryfikować pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie strony należy weryfikować w celu analizy rezultatów. W naszej agencji marketingowej klienci dostają regularne, cotygodniowe raporty z pozycji w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Pages), które zawierają m.in.:
- pozycje fraz kluczowych w porównaniu do poprzednich tygodni,
- zmiany w pozycjach,
- procent kliknięć w linki w stosunku do liczby wyświetleń danego wyniku,
- ogólną widoczność serwisu.
Tak to wygląda w teorii. Jednak w jaki sposób sprawdzić pozycjonowanie swojej strony krok po kroku?
Analiza pozycji strony krok po kroku
Wbrew pozorom, jest to prostsze niż może Ci się wydawać. W pierwszej kolejności wejdź do konkretnego narzędzia (np. Ubersuggest), a następnie wybierz sekcję Traffic Estimation → Traffic Overview. Po wklejeniu adresu swojej witryny internetowej, będziesz w stanie w jednej chwili zweryfikować następujące miary:
- traffic,
- organic keywords,
- paid keywords,
- domain authority,
- backlinks,
- monthly organic traffic.
Scrollując niżej, znajdziesz również sekcję Top SEO Pages. Jest ona bardzo ważna, ponieważ pokazuje, które podstrony w Twoim serwisie generują największy ruch. Dodatkowo możesz zobaczyć, na jakie frazy kluczowe są pozycjonowane wybrane podstrony.
Analiza pozycjonowania strony w Ubersuggest. Źródło: app.neilpatel.com.
Reasumując, sprawdzenie pozycjonowania Twojej strony internetowej to dosyć prosty proces niewymagający drogich narzędzi. Wystarczy przykładowo Ubersuggest, który kosztuje 59 zł netto miesięcznie.
Powodzenia!
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- regularna analiza słów kluczowych wspiera kontrolę efektywności SEO;
- liczba backlinków wpływa na autorytet witryny w wyszukiwarkach;
- narzędzia do monitorowania ruchu organicznego pokazują trend wzrostu;
- widoczność strony mierzy się poprzez analizę SERP;
- domeny o wysokim autorytecie szybciej poprawiają swoje pozycje;
- analiza najpopularniejszych podstron ułatwia optymalizację treści;
- mierzenie CTR pokazuje skuteczność tytułów i meta description.
- g
- h
-
i
- Ile czasu zajmuje uzyskanie certyfikatu SEO?
- Ile można zarobić na SEO?
- Ile kosztuje kurs SEO?
- Ile czasu potrzebuję, aby nauczyć się SEO?
- Ile można zarobić na pozycjonowaniu stron?
- Ile trzeba czekać na efekty SEO?
- Ile godzin zajmuje wykonanie strony internetowej?
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
- Ile trwa nauka SEO?
- Ile trwa pozycjonowanie (SEO)?
-
j
- Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?
- Jak sprawdzić pozycję domeny?
- Jak się robi pozycjonowanie?
- Jak zablokować pozycjonowanie stron?
- Jak sprawdzić rating strony?
- Jakie studia SEO?
- Jak nauczyć się SEO bez strony internetowej?
- Jak wypromować stronę w Google?
- Jaki jest przykład wykorzystania procesu pozycjonowania przez marketerów?
- Jak podnieść pozycjonowanie strony?
- Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony?
- Jak wygląda pozycjonowanie?
- Jak zostać pozycjonerem?
- Jak szybko wypozycjonować stronę?
- Jak poprawić SEO strony?
- k
- l
- m