Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?
Dowiedz się, jak przeanalizować swoją stronę internetową pod kątem SEO i znaleźć elementy, które można poprawić, aby zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach.
Analiza witryny pod kątem SEO nie jest wcale łatwym zadaniem. Na samym początku, powinieneś postawić na audyt SEO. Możesz go wykonać, używając prostych narzędzi do pozycjonowania typu Ubersuggest lub zainwestować w taką usługę, nawiązując współpracę z profesjonalistami.
Audyt SEO w narzędziu Ubersuggest. Źródło: app.neipatel.com.
Współpraca z profesjonalistami umożliwi kompleksowy audyt SEO
Profesjonaliści wskażą wady i zalety Twojej strony oraz zarekomendują konkretne wdrożenia. Co więcej, jeśli nie będziesz w stanie samodzielnie tego zrobić – implementacje zostaną wykonane za Ciebie.
Koszt audytu pozycjonerskiego wynosi zazwyczaj od 500 do 2 000 zł netto. Cały proces trwa od 2 do 10 dni roboczych, w zależności od stanu Twojej witryny oraz finalnych wymagań w zakresie weryfikacji, oraz wdrożeń.
Ręczne sprawdzenie strony pod kątem SEO
Możliwe jest również ręczne sprawdzenie strony pod kątem SEO. To szczególnie istotny punkt, jeśli w przeszłości optymalizowałeś swoją witrynę z sukcesem i wiesz, jakie są najpopularniejsze praktyki pozycjonerskie.
W celu ręcznego sprawdzenia strony w zakresie SEO zwróć uwagę na następujące kwestie:
- Tytuł strony – skoncentruj się na stworzeniu unikalnego tytułu, odzwierciedlającego główny temat witryny, zawierającego istotne frazy wyszukiwawcze.
- Opis meta – opis meta to krótki, ale precyzyjny tekst, opisujący treść strony. Powinien być angażujący, zachęcający do kliknięcia i zawierać istotne wyrażenia związane z treścią. Pamiętaj, aby nie przekraczać 155 znaków.
- Linki wewnętrzne – Linkowanie wewnętrzne wzmacnia strukturę strony, ułatwia nawigację oraz poprawia indeksowanie przez roboty wyszukiwarek.
- Alt tekst obrazków – Każdy obraz powinien posiadać alt tekst, który nie tylko opisuje to, co widnieje na zdjęciu, ale również w sposób naturalny odnosi się do tematyki strony.
Dodatkowe kwestie, które są istotne podczas ręcznego sprawdzania strony pod kątem SEO to krótki adres URL, szybkość ładowania witryny nie większa niż 3 sekundy, obecność certyfikatu SSL oraz prawidłowo dodana mapa strony.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- sprawdzanie responsywności strony poprawia ranking w mobile-first index;
- analiza pliku robots.txt zapobiega blokowaniu ważnych podstron;
- badanie struktury nagłówków H1-H6 wspiera poprawną hierarchię treści;
- użycie narzędzi do sprawdzania kanoniczności URL zapobiega duplikatom;
- optymalizacja pod kątem Core Web Vitals wpływa na wyniki SEO;
- sprawdzanie przekierowań 301 i 302 zapobiega problemom z indeksacją.
- g
- h
-
i
- Ile czasu zajmuje uzyskanie certyfikatu SEO?
- Ile można zarobić na SEO?
- Ile kosztuje kurs SEO?
- Ile czasu potrzebuję, aby nauczyć się SEO?
- Ile można zarobić na pozycjonowaniu stron?
- Ile trzeba czekać na efekty SEO?
- Ile godzin zajmuje wykonanie strony internetowej?
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
- Ile trwa nauka SEO?
- Ile trwa pozycjonowanie (SEO)?
-
j
- Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?
- Jak sprawdzić pozycję domeny?
- Jak się robi pozycjonowanie?
- Jak zablokować pozycjonowanie stron?
- Jak sprawdzić rating strony?
- Jakie studia SEO?
- Jak nauczyć się SEO bez strony internetowej?
- Jak wypromować stronę w Google?
- Jaki jest przykład wykorzystania procesu pozycjonowania przez marketerów?
- Jak podnieść pozycjonowanie strony?
- Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony?
- Jak wygląda pozycjonowanie?
- Jak zostać pozycjonerem?
- Jak szybko wypozycjonować stronę?
- Jak poprawić SEO strony?
- k
- l
- m