Jak wygląda pozycjonowanie?
Dowiedz się, jak wygląda proces pozycjonowania stron internetowych i jakie techniki są stosowane, aby osiągnąć wyższe pozycje w Google.
Pozycjonowanie to długofalowy proces, który polega na optymalizacji witryny pod kątem on-site (wewnątrz serwisu) oraz off-site (poza serwisem). Początkowo cały proces może wydawać się skomplikowany, natomiast po zagłębieniu się w rozwiązania SEO (ang. Search Engine Optimization), zobaczysz, że wszystko można bardzo łatwo uporządkować. Kwestia wyboru fachowca wyspecjalizowanego w danej branży.
Pozycjonowanie krok po kroku – jak to wygląda w praktyce?
Pozycjonowanie zaczynamy zawsze od przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO strony, podczas którego weryfikujemy wady oraz zalety Twojej witryny. Badaniu podlegają następujące elementy:
- struktura Twojej witryny,
- optymalizacja treści pod kątem doświadczeń użytkowników oraz SEO,
- szybkość ładowania serwisu,
- poprawność kodu HTML, CSS oraz JavaScript,
- stan indeksacji witryny.
Na tym etapie możesz zadać pytanie – w jaki sposób weryfikujemy konkretne szczegóły.
Odpowiedź jest prostsza niż się spodziewasz.
Wykorzystujemy do tego Google Search Console (do analizy problemów z indeksacją oraz wydajności SEO strony) i instrumenty typu Google PageSpeed Insights (umożliwiające analizę szybkości witryny, a także wychwycenie błędów technicznych).
Weryfikacja problemów z witryną w Google PageSpeed Insights. Źródło: pagespeed.web.dev.
Co jest następne po audycie witryny?
Później idzie już z górki. Dobieramy istotne frazy kluczowe pod kątem pozycjonowania wykorzystując przykładowo Ubersuggest, Ahrefs czy też SEMrush.
Dodatkowo, po ustaleniu strategii SEO, optymalizujemy stronę w zakresie on-page. Dbamy w tym przypadku o m.in.:
- poprawę szybkości ładowania serwisu (np. poprzez ustalenie właściwej struktury HTML, CSS, JavaScript oraz jej minifikację);
- dostosowanie responsywności witryny do aktualnych standardów mobilnych;
- wdrożenie certyfikatu SSL;
- poprawną konfigurację robots.txt i sitemap.xml.
Następnie angażujemy się w off-page SEO – czyli budowanie struktury linków zewnętrznych. Robimy to poprzez tworzenie wpisów gościnnych lub organizowanie branżowych wydarzeń, które później umożliwiają linkowanie pomiędzy partnerami.
Na sam koniec monitorujemy efekty
Etap ostatni, czyli monitorowanie efektów. Wykorzystując wartościowe narzędzia SEO (np. GSC, GA4 lub Ahrefs) analizujemy regularnie pozycje Twojej witryny w Google i tworzymy raporty, które wysyłamy do Ciebie co miesiąc, żebyś mógł zweryfikować konkretne rezultaty.
Co warto dodatkowo zapamiętać?
- audyt SEO identyfikuje techniczne i contentowe bariery witryny;
- frazy kluczowe odpowiadają za trafność wyników wyszukiwania;
- minifikacja kodu HTML, CSS, JS poprawia prędkość strony;
- budowanie linków zewnętrznych wzmacnia autorytet witryny;
- certyfikat SSL zwiększa zaufanie użytkowników i wyszukiwarek;
- narzędzia do monitorowania SEO umożliwiają śledzenie postępów optymalizacji;
- poprawna struktura URL wspiera lepsze indeksowanie i nawigację strony.
- g
- h
-
i
- Ile czasu zajmuje uzyskanie certyfikatu SEO?
- Ile można zarobić na SEO?
- Ile kosztuje kurs SEO?
- Ile czasu potrzebuję, aby nauczyć się SEO?
- Ile można zarobić na pozycjonowaniu stron?
- Ile trzeba czekać na efekty SEO?
- Ile godzin zajmuje wykonanie strony internetowej?
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
- Ile trwa nauka SEO?
- Ile trwa pozycjonowanie (SEO)?
-
j
- Jak sprawdzić stronę pod kątem SEO?
- Jak sprawdzić pozycję domeny?
- Jak się robi pozycjonowanie?
- Jak zablokować pozycjonowanie stron?
- Jak sprawdzić rating strony?
- Jakie studia SEO?
- Jak nauczyć się SEO bez strony internetowej?
- Jak wypromować stronę w Google?
- Jaki jest przykład wykorzystania procesu pozycjonowania przez marketerów?
- Jak podnieść pozycjonowanie strony?
- Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony?
- Jak wygląda pozycjonowanie?
- Jak zostać pozycjonerem?
- Jak szybko wypozycjonować stronę?
- Jak poprawić SEO strony?
- k
- l
- m