Jak wypromować stronę w Google?

Dowiedz się, jak skutecznie wypromować stronę w Google za pomocą technik SEO i zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

A więc chcesz wypromować stronę w Google? To bardzo dobry pomysł – szczególnie, że gigant z Mountain View (zwany jak pewnie się domyślasz – Google) ma ponad 90% udziałów rynkowych. To wyszukiwarka, która zupełnie zdominowała ten rynek. Za nią jest Bing, Yahoo!, DuckDuckGo oraz YANDEX.

Co ciekawe, pozycjonując witrynę pod kątem wytycznych Google, będziesz również widoczny w innych wyszukiwarkach.

Zatem, jak wypromować stronę w Google?

Zacznij od profesjonalnego audytu SEO

Narzędzia umożliwiające przeprowadzenie wstępnego audytu SEO typu Google PageSpeed Insights są dobrą opcją, aby otrzymać wstępny pogląd dot. konkretnych działań w witrynie, które należy wykonać w przyszłości.

Profesjonaliści natomiast, posługując się wyłącznie specjalistycznymi narzędziami (które kosztują nawet po kilkanaście tysięcy złotych rocznie) typu Ahrefs czy też SEMRush są w stanie przeprowadzić bardzo kompleksowy przegląd serwisu. Doprowadzi to do sytuacji, gdy będą oni dokładnie wiedzieli, jakie rozwiązania wdrożyć, aby wypromować Twoją witrynę w Google.

popularne sposoby pozycjonowania

Popularne sposoby pozycjonowania. Źródło: pl.wikipedia.org/wiki/Pozycjonowanie_(marketing)

Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji SEO?

Optymalizując stronę pod kątem SEO, należy zwrócić przede wszystkim uwagę na optymalizację struktury witryny (czyli dopasowanie nagłówków do odpowiednich sekcji), uzupełnienie serwisu właściwymi frazami kluczowymi oraz pozyskiwanie wartościowych backlinków, np. posługując się artykułami gościnnymi (czyli wymieniając między sobą treści z linkiem zewnętrznym).

Pamiętaj, że pozycjonowanie to bardzo skomplikowany proces, więc musisz być uważny, żeby nie dostać tzw. bana od Google (inaczej penalizacji). Ma to miejsce w momencie, gdy podejmowane działania nie są uznawane przez wyszukiwarki za naturalne.

W konsekwencji, aby wypromować stronę w Google, musisz zadbać o optymalizację on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem). Mogą Ci w tym pomóc profesjonalni pozycjonerzy pracujący w agencjach marketingowych.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • profesjonalny audyt SEO identyfikuje kluczowe problemy witryny;
  • poprawna struktura nagłówków ułatwia indeksowanie treści przez Google;
  • wartościowe backlinki zwiększają autorytet strony w wyszukiwarkach;
  • optymalizacja treści pod frazy kluczowe podnosi widoczność witryny;
  • unikanie nieetycznych technik SEO zapobiega karom od Google;
  • optymalizacja on-site i off-site wspiera długofalową promocję strony;
  • narzędzia SEO premium dostarczają precyzyjnych danych analitycznych.