Jak zostać pozycjonerem?

Marzysz o karierze pozycjonera? Dowiedz się, jakie umiejętności i wiedza są potrzebne w tej branży.

Stanie się pozycjonerem jest dużym wyzwaniem. Nie każdy może nim być, ponieważ wymagane są w tym przypadku konkretne predyspozycje – przede wszystkim analityczne oraz wiedza techniczna w zakresie optymalizacji SEO on-page, oraz off-page.

Jakie kroki podjąć w celu zostania specjalistą od pozycjonowania?

Na początku musisz zdobyć podstawową wiedzę o SEO. Pomogą Ci w tym przypadku różne blogi, a w szczególności:

  • Google Search Central – ogólny blog o pozycjonowaniu i elementach powiązanych z tym pojęciem,
  • Ahrefs – znajdziesz tutaj sporo wpisów o technicznym SEO;
  • Search Engine Journal – dobre źródło informacji dla osób zaciekawionych newsami ze świata pozycjonowania oraz podstawowymi kwestiami związanymi z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.

Warto także spróbować kursów online z platform typu Udemy.

Praktyka w SEO to podstawa

Oprócz nauki musisz praktykować optymalizację. W innym przypadku będziesz miał niezbędną wiedzę, której nie wykorzystasz, ponieważ teoria SEO, a praktyka to dwie bardzo różne kwestie. Istnieje wiele zależnych ciężkich do zrozumienia osobom początkującym bez doświadczenia w prowadzeniu i pozycjonowaniu własnej strony WWW.

Śledzenie trendów branżowych

Praktykować może każdy, ale kto prześledzi branżowe trendy? No właśnie – oprócz zrozumienia SEO i praktykowania tej dziedziny, należy na bieżąco śledzić trendy branżowe. Nawet z tego względu, że algorytmy Google potrafią zmieniać się do 13 razy dziennie.

częstotliwość zmian w algorytmach

Częstotliwość zmian w algorytmach. Źródło: www.searchengineland.com/library/platforms/google/google-algorithm-updates

Jeśli chcesz być topowym pozycjonerem, musisz na bieżąco weryfikować bloga Search Engine Land oraz istotne informacje Google Search Central.

Budowa portfolio na początku przygody SEO – czy to konieczne?

Portfolio w SEO to zestawienie sukcesów swoich klientów oraz własnych stron internetowych, które wypozycjonowałeś. Jeśli chcesz zostać pozycjonerem, jest to jedyna opcja – dzięki temu udowodnisz swoim przyszłym pracodawcom, że Twoja specjalizacja teoretyczna ma przełożenie na praktykę.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • tworzenie raportów analitycznych wspiera skuteczność działań SEO;
  • szybka indeksacja treści wynika z optymalizacji struktury strony;
  • audyt techniczny SEO pozwala wykryć problemy blokujące pozycjonowanie;
  • stosowanie linkowania wewnętrznego wspomaga crawlery w nawigacji po stronie;
  • optymalizacja Core Web Vitals wpływa na ranking w wynikach wyszukiwania;
  • automatyzacja zadań SEO możliwa jest dzięki narzędziom takim jak Screaming Frog;
  • analiza konkurencji pomaga dostosować strategię SEO do aktualnych wyzwań;
  • testowanie różnych strategii SEO umożliwia ich efektywne dostosowanie.