Jaki jest przykład wykorzystania procesu pozycjonowania przez marketerów?

Poznaj przykłady, na podstawie których marketerzy efektywnie wykorzystują proces pozycjonowania, aby zwiększyć widoczność firm w sieci.

Marketerzy wykorzystują pozycjonowanie na różne sposoby. Zwracając uwagę na obecne trendy w marketingu, możemy wyróżnić m.in.:

  • pozycjonowanie cenowe – ustawienie produktu jako premium lub budżetowego;
  • pozycjonowanie funkcjonalne – promowanie produktu na podstawie unikalnych cech;
  • pozycjonowanie emocjonalne – budowanie pozytywnych skojarzeń z produktem rozwiązującym konkretne problemy;
  • pozycjonowanie na bazie stylu życia – przykładowo, samochody marki Jeep są pozycjonowane jako pojazdy dla osób ceniących przygodę, niezależność oraz życie na świeżym powietrzu;
  • pozycjonowanie na podstawie doświadczenia – zegarki Rolex są pozycjonowane jako najbardziej luksusowe akcesoria z wieloletnią historią precyzji oraz rzemiosła.

Takich przykładów są setki. Wiele zależy od kreatywności marketera oraz celu, jaki chce w konkretnym przypadku osiągnąć. Firmy mogą także pozycjonować produkty jako lokalne wyroby, które nie tylko są jakościowe, ale także wspierają lokalną gospodarkę.

A Ty – jak chcesz wykorzystać proces pozycjonowania?

Jak wykorzystać proces pozycjonowania nie mając pomysłu?

Jeżeli nie masz pomysłu na pozycjonowanie swojej marki lub wybranych produktów, zdecyduj się na pozycjonowanie w oparciu o bazę klienta docelowego. Możesz w tym zakresie pozycjonować towary w odniesieniu do konkretnej grupy demograficznej. Dobrym przykładem jest marka Pampers, pozycjonująca się jako brand dla młodych rodziców, dbających o komfort swoich dzieci.

Masz pomysł? Chętnie zajmiemy się jego realizacją. Daj nam znać – zadzwoń lub skontaktuj się z profesjonalistami Semstart mailowo.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • pozycjonowanie emocjonalne buduje więź marki z konsumentami;
  • unikalne cechy produktu wzmacniają pozycjonowanie funkcjonalne;
  • pozycjonowanie lokalne wspiera sprzedaż produktów regionalnych;
  • analiza rynku docelowego pomaga precyzyjnie dostosować strategię pozycjonowania;
  • produkty premium są pozycjonowane przez wyjątkową jakość i ekskluzywność;
  • styl życia klientów kreuje atrakcyjny wizerunek marki;
  • doświadczenie marki wspiera jej wiarygodność i prestiż.