Karty rozszerzone – co to jest, jak działają

W przeciwieństwie do zwykłych kart zawierających wyłącznie tekst karty rozszerzone zawierają ponadto obrazek, zwiększający atrakcyjność danej witryny. Pozwala on na przewijanie treści w lewo lub prawo, a nie w górę albo w dół. Poprzedziły go rich snippets (opisy rozszerzone), czyli klasyczne linki, ale z dodatkową grafiką. Oba te rozwiązania mają na celu zwiększenie widoczności witryn oraz ułatwienie ich znalezienia. Są także bardziej atrakcyjne dla odbiorców.

Jak wyglądały początki kart rozszerzonych?

Wprowadzone przez Google w 2016 r. karty rozszerzone na początku były wykorzystywane przez portale z przepisami oraz recenzjami filmowymi. Z tego powodu najczęściej mają one formę zdjęcia posiłku lub plakatu filmowego z przyciągającym oko i konkretnym tytułem oraz oceną. Wszystkie te elementy nie znalazły się na kartach przypadkowo – mają one ułatwić użytkownikom zorientowanie się w podstawowych informacjach, a algorytmy Google automatycznie wysyłają tego typu witryny na samą górę pola wyszukiwarki.

Inne hasła w słowniku:

G

H

I

K

L

M

N