W przeciwieństwie do zwykłych kart zawierających wyłącznie tekst karty rozszerzone zawierają ponadto obrazek, zwiększający atrakcyjność danej witryny. Pozwala on na przewijanie treści w lewo lub prawo, a nie w górę albo w dół. Poprzedziły go rich snippets (opisy rozszerzone), czyli klasyczne linki, ale z dodatkową grafiką. Oba te rozwiązania mają na celu zwiększenie widoczności witryn oraz ułatwienie ich znalezienia. Są także bardziej atrakcyjne dla odbiorców.
Jak wyglądały początki kart rozszerzonych?
Wprowadzone przez Google w 2016 r. karty rozszerzone na początku były wykorzystywane przez portale z przepisami oraz recenzjami filmowymi. Z tego powodu najczęściej mają one formę zdjęcia posiłku lub plakatu filmowego z przyciągającym oko i konkretnym tytułem oraz oceną. Wszystkie te elementy nie znalazły się na kartach przypadkowo – mają one ułatwić użytkownikom zorientowanie się w podstawowych informacjach, a algorytmy Google automatycznie wysyłają tego typu witryny na samą górę pola wyszukiwarki.
Inne hasła w słowniku:
G
H
I
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test