Keyword density – nasycenie słów kluczowych – co to jest, jak działa

W dosłownym tłumaczeniu zagęszczenie słów kluczowych. To ilość fraz w danym tekście w stosunku do całości treści. Mierzona zazwyczaj w procentach można ją sprawdzić za pomocą specjalnych narzędzi do tego celu. Mimo że w przeszłości była dość często stosowaną metodą mierzenia wartości tekstu pod kątem pozycjonowania, to obecnie, przez ciągłe rozwijanie algorytmów wyszukiwarek nie ma zbyt dużego znaczenia w widoczności danej strony. Warto mimo to pamiętać, by wartość nie przekraczała kilkunastu procent, ponieważ większa ilość sprawia niechlujne wrażenie upychania konkretnych słów na siłę.

Jakie czynniki są ważniejsze niż sama keyword density?

Oprócz ilości fraz kluczowych, która nie może być zbyt duża warto zwracać uwagę przede wszystkim na ich rozmieszczenie. Wstawienie danego słowa do któregoś z nagłówków zawsze zadziała lepiej niż zwykłe wpisanie do tekstu. Dobrze jest stawiać także na odpowiednie linki i umieszczać frazy w anchorze. Przede wszystkim jednak trzeba pamiętać o tym, że tekst ma przede wszystkim służyć czytelnikowi, a nie algorytmowi i pamiętać o naturalności.

Inne hasła w słowniku:

G

H

I

K

L

M

N