Keyword stuffing – upychanie słów kluczowych – co to jest, jak działa

Odpowiednie frazy kluczowe powinny pojawiać się w tekście w sposób naturalny i nienachlany. Wbrew pozorom, nie mogą się one powtarzać zbyt często, ponieważ tzw. upychanie słów kluczowych to jeden z głównych wyróżników Black Hat SEO. Tekst przesycony tymi samymi zwrotami czyta się topornie i nie zachęca on do pozostania na witrynie na dłużej. Praktyka nie opłaca się także z punktu widzenia pozycjonowania, ponieważ gdy algorytmy wyszukiwarki zanotują zbyt częste używanie danego słowa lub zwrotu mogą zastosować odpowiednie filtrowanie, które ograniczy widoczność witryny albo nawet nałożyć na nią bana.

Keyword stuffing w opisie strony oraz w samym tekście

Upychanie fraz kluczowych jest niepożądane zarówno w skróconej wersji tekstu, widocznej podczas przeglądania efektów wyszukiwania, jak i w samym tekście. W obu tych miejscach nieetyczna praktyka zmniejsza przejrzystość tekstu i mimo że może kusić wysoką pozycją w przeglądarce, to warto pamiętać, że tekst tworzy się nie tylko dla algorytmu, ale też dla czytelnika.

Inne hasła w słowniku:

G

H

I

K

L

M

N