Kto zajmuje się SEO?

Dowiedz się, kto zajmuje się SEO. Poznaj role i umiejętności potrzebne w tej dynamicznej dziedzinie.

Pozycjonowaniem zajmują się specjaliści ds. SEO (ang. Search Engine Optimization). Odpowiadają oni za systematyczne poprawianie widoczności stron internetowych swoich klientów. Przekłada się to na większy ruch w witrynie, skutkujący maksymalizacją konwersji oraz poprawą opłacalności biznesowej.

W ich główne pole działań wchodzą następujące elementy:

  • analiza fraz kluczowych – wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarki (typu Google, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo czy też YANDEX);
  • optymalizacja treści – w taki sposób, aby były jeszcze bardziej atrakcyjne zarówno dla robotów Google, jak i wyszukiwarek;
  • link building – pozyskują jakościowe i odpowiednie kontekstowo odnośniki zewnętrzne (backlinki) w celu wzmocnienia autorytetu danego serwisu;
  • analiza konkurencji – pomocna w zrozumieniu, co dokładnie działa w branży i jakie kwestie w obrębie Twojej witryny można ulepszyć, aby poprawić jej widoczność;
  • analiza wyników – wykorzystując renomowane narzędzia analityczne typu Ahrefs, Senuto, Ubersuggest czy też Semrush.

Ważna jest także optymalizacja techniczna polegająca na usprawnieniu wydajności witryny, stworzeniu responsywnego layotu oraz poprawy struktury URL w celu ułatwienia poruszania się po stronie zarówno użytkownikom, jak i robotom Google.

Jakie pozycje zawodowe mają specjaliści ds. SEO?

Pozycji zawodowych w SEO jest mnóstwo. Najważniejszymi z nich są m.in.:

  • specjalista ds. SEO,
  • kierownik SEO,
  • strateg SEO,
  • specjalista ds. link buildingu,
  • analityk SEO,
  • specjalista ds. technicznego SEO,
  • specjalista ds. lokalnego SEO,
  • SEO copywriter.

Jeśli zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu witryny, powinieneś zdecydować się na agencję, która zatrudnia oddzielnych specjalistów do każdej dziedziny. Dzięki temu dana organizacja skupi się mocno na konkretnych aspektach Twojego serwisu bez wdrażania ogólnych rozwiązań.

Co warto dodatkowo zapamiętać?

  • wdrożenie audytu technicznego SEO przyspieszy indeksowanie strony;
  • zbyt długi czas ładowania wpływa negatywnie na ranking;
  • content marketing wspiera SEO poprzez wartościowe treści;
  • właściwe użycie schematu danych poprawia widoczność w SERP;
  • analiza logów serwera pomaga w optymalizacji crawl budgetu;
  • implementacja SSL pozytywnie wpływa na ranking strony;
  • optymalizacja Core Web Vitals zwiększa wydajność i UX.