Działania polegające na chęci zdobycia wielu odnośników prowadzących do danej strony. Zazwyczaj obejmuje całą strategię tworzenia na tyle wartościowych treści, że inni sami będą chcieli być ich częścią. Opiera się na dbaniu o unikalność, a także jakość samej treści. To właśnie odróżnia tę praktykę od click baitów – te drugie mają jedynie zachęcić do kliknięcia, oferując w zamian zazwyczaj słabszą treść. W przypadku link baitingu zachęcać ma właśnie tekst, a nie chwytliwy tytuł.
Sposoby na dobrej jakości link baiting
Treść przyjazna dla użytkownika to taka, która w prosty i zrozumiały sposób przekazuje nawet skomplikowane informacje. Świetnie nadają się do tego wszelkie formy graficzne, szczególnie infografiki. Równie dobrze mogą zadziałać filmiki o odpowiedniej długości i formie. Dużą popularnością cieszą się różnego rodzaju poradniki oraz teksty z wyliczeniami w stylu „5 sposobów na poprawienie widoczności strony internetowej”. Nie należy także zapominać o konkursach. Stanowią one świetny sposób na większe zaangażowanie odbiorców.
Inne hasła w słowniku:
H
I
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test