Profilem linków nazywa się hiperłącza prowadzące do danej platformy. Cały ten zbiór można analizować przez badanie źródeł odsyłaczy, a także innych czynników jak tekst anchora. Regularne kontrole powinny mieć miejsce w każdym miejscu, któremu zależy na utrzymanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Pozwalają one na zoptymalizowanie wyników, dzięki czemu będą one znacznie skuteczniejsze.
Jak najlepiej budować link profile?
Przy gromadzeniu bazy linków najlepiej jest wykorzystywać miejsca związane z branżą, w jakiej działa dana witryna. Wszelkiego rodzaju fora internetowe gromadzące amatorów i profesjonalistów w obrębie danego tematu to dobry sposób na wypromowanie swojej platformy. Podobną funkcję mogą pełnić reklamy w mediach społecznościowych, zwłaszcza w obrębie pożądanych grup. Nieco więcej wysiłku wymaga pozyskiwanie stron, na których mogą pojawić się artykuły sponsorowane, jednak to bardzo wartościowe źródło, z którego zdecydowanie nie należy rezygnować. Można także wykorzystać katalogi stron, jednak w ich przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na najwyższą jakość.
Inne hasła w słowniku:
H
I
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test