Hiperłącza, które pojawiły się na danej stronie wyłącznie dzięki działaniu jej użytkowników, nie zaś webmastera. Najczęściej nie prezentują się zbyt oryginalnie, ponieważ zawierają nieskomplikowane zachęcenia w postaci „sprawdź tutaj” albo „zobacz to”. Czasami mogą też być zwyczajnie adresem danej strony. Aby nie zostały uznane przez algorytmy wyszukiwarki za działanie niezgodne z jej standardami muszą być przede wszystkim umieszczone przez osobę postronną. W innym przypadku mogą skończyć się karą.
Gdzie najczęściej pojawiają się linki naturalne?
Zdobycie linków naturalnych najczęściej nie jest prostym zadaniem i dlatego wymaga pewnej renomy. Z tego powodu tego typu hiperłącza pojawiają się zazwyczaj na określonych typach stron. Mogą to być wszelkiego rodzaju portale prowadzone przez sławne osoby, zwłaszcza influencerów. Linkinaturalne widuje się bardzo często także w miejscach związanych z lokalną społecznością lub taką, która łączy specjalistów w danej dziedzinie. Czasami można je ponadto spotkać na forach dyskusyjnych.
Inne hasła w słowniku:
H
I
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test