Usługa oferowana przez Google kierowana do osób prowadzących sklepy internetowe. Umożliwia pokazanie swoich produktów w przyjaźniejszej dla klienta formie, co może przyciągnąć więcej zainteresowanych. Korzystanie z tej platformy sprawia, że towar z danego sklepu ukazuje się w zakładce „Zakupy” – trzeba go jedynie wprowadzić do tej opcji za pomocą specjalnego formularza. Zamieszczenie swojego asortymentu w tej witrynie umożliwia potencjalnym klientom szybsze wyszukanie danego produktu oraz porównanie cen w innych sklepach. To zatem wygodne narzędzie używane przez wiele osób.
Jakie zalety wynikają z używania Google Merchant Center?
Ułatwienie klientom zakupów nie jest jedyną zaletą wykorzystania w swoim sklepie wspomnianego narzędzia. Oprócz wygodnego prezentowania oferty umożliwia także uaktualnianie informacji o danych produktach, dzięki czemu informacje o nich zawsze są najświeższe. To samo dotyczy pojawiających się w sklepie promocji – klienci są o nich na bieżąco informowani. Dostęp do statystyk to kolejny plus, dla którego warto zainwestować w rozwój z Merchant Center. Pozwalają one na monitorowanie popularności danych ofert, a także dopasowanie pod nie marketingu sklepu. Narzędzie oferuje również bezpłatne wskazówki pozwalające poprawić widoczność asortymentu.
Inne hasła w słowniku:
I
K
L
M
- Marker danych
- Merchant center
- Meta description
- Meta keywords
- Meta description
- Meta robots
- Mikroformaty
- Mobile friendly test