Meta description, metatag – opis meta – co to jest, jak działa

Fragment kodu strony możliwy do samodzielnego skonfigurowania. Zawiera on krótki opis zawartości witryny widoczny dla użytkownika pod każdym z wyników wyszukiwania. Powinien on zachęcić do wejścia na dany portal poprzez atrakcyjne przedstawienie treści, które można na nim znaleźć. Warto zatem zadbać o jego przejrzystość oraz obecność odpowiednich fraz kluczowych – pozwolą one na polepszenie pozycji strony w wyszukiwarce. Dobre rozwiązanie to także stosowanie wyliczeń oraz wyróżnień n.p. za pomocą kursywy bądź pogrubienia. Tego typu rozwiązania przyciągają wzrok i ułatwiają posegregowanie najważniejszych treści.

Jak napisać dobre meta description?

Opis witryny to konieczny element wyszukiwarki i jeśli nie jest on skonfigurowany przez właściciela, zrobią to boty Google. Tego typu teksty są ucięte do regulaminowych 156 znaków i zazwyczaj nie wyglądają estetycznie. Warto zatem wykorzystać okazję do zaprezentowania się za pomocą unikalnego opisu. Dobre meta description powinno zawierać najważniejsze słowa lub frazy kluczowe, ale nie może zdradzać zbyt wiele treści. Ma przecież zachęcić do odwiedzenia witryny. Z tego powodu dobre rozwiązanie to wybór różnego rodzaju Call-to-action w stylu „Dowiedz się więcej” albo „Sprawdź już teraz”.

Inne hasła w słowniku:

I

K

L

M

N

O

P