Meta keywords – co to jest, jak działa

Znacznik umożliwiający opisanie strony przy użyciu słów bądź fraz kluczowych. Widnieją one wyłącznie w kodzie strony i nie da się ich zauważyć na samej stronie. Zazwyczaj zawierają same najważniejsze informacje umożliwiające wskazanie najważniejszych treści na witrynie, ale nie ich opisanie. Zazwyczaj nie używa się więcej niż 100 znaków ze spacjami, ponieważ dłuższe treści mogą spowodować skutek odwrotny od zamierzonego. Obniżą bowiem pozycję strony w wyszukiwarce, sprawiając, że stanie się ona trudniejsza do znalezienia.

Czy w kodzie strony muszą się znaleźć meta keywords?

W 2009 r. Google wyeliminował kluczową rolę znaczników, która do tamtego czasu znacząco przekładała się na widoczność witryny. Spowodowało to masowe rezygnowanie z umieszczania meta keywords. Analogiczna sytuacja nie wystąpiła jednak w przypadku innych wyszukiwarek, m.in. Binga. Pozycjonowanie nadal opiera się w nich na znacznikach, a ponieważ ich napisanie nie zajmuje dużo czasu, to warto o nich pamiętać.

Inne hasła w słowniku:

I

K

L

M

N

O

P